Hej!

Jag har tänkt att bygga ett lusthus på 10m2.
Detta ska vara kontor och en avdelning mörkerrum.

Har nu hittat en ritning med tillhörande specialbeslag för enkel och korrekt montering, som besparar mig mycket tänkande kring lutningar och takkonstruktion osv.
Det som är grejen är att beslaget är lämpade för 45x70 reglar, och nu undrar jag om detta är för litet? Eller är det ok att trycka i 95-isolering, eller är det inte bra på något sätt för plats får det ju.

Tänkte isådana fall ha lite tjockare i golvet och även taket eventuellt bygga på.
Vad säger ni? Är det tillräckligt med 70 isolering, jag kommer endast ha 1 fönster och en dörr på lusthuset, med lågt u-värde.
Tacksam för alla svar samt eventuella lösningar hur man tilläggsisolerar på ett smidigt sätt efter att stommen är byggd.

Mvh Nicholas
 
Det är inte bra att pressa ihop isoleringen. Den förlorar då en del i isoleringseffekt.
 
ok, inga fler tips, eller räcker det med 70?

mvh Nicholas
 
Jag tycker att du minst ska lägga på en 70mm. Alltså 70+70= 140mm. du ska inte trycka ihop isoleringen. Använd 70mm isolering till 70 regel. Du ska väl ha det uppvärmt hela tiden!?
 
ja det kommer alltid att vara uppvärmt i princip, tänkte ha golvärme (endast komfort) och sedan en gasolkamin som både har fläkt och inbyggt element 4,2 kw tillsammans, så man kan värma upp det på en 15 min om det är vinter och riktigt kallt och det stått några dagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.