Fråga som rubriken lyder!

Hur få reda på samfällighetsbeteckning?:confused:
 
Redigerat:
Nope, Lantmäteriet vet inget om den!
 
patrik659 skrev:
Nope, Lantmäteriet vet inget om den!
Och det erkände de utan omsvep? Låter som om någon på LM får bakläxa. :D

Har du försökt med Statsbyggnadskontoret?
 
Johan Gunverth skrev:
Och det erkände de utan omsvep? Låter som om någon på LM får bakläxa. :D

Har du försökt med Statsbyggnadskontoret?
De (LM) hänvisade till Stadsbyggnadskontoret, som jag inte har fått tag på idag!
 
Hemmakatten
En samfällighetsförening är ett vedertaget begrepp och lantmäteriet är den myndighet som satt igång/godkänt/etablerat samfällighetsföreningen. Om lantmäteriet inte har uppgifter om samfällighet - så finns den helt enkelt inte!!
 
Hemmakatten skrev:
En samfällighetsförening är ett vedertaget begrepp och lantmäteriet är den myndighet som satt igång/godkänt/etablerat samfällighetsföreningen. Om lantmäteriet inte har uppgifter om samfällighet - så finns den helt enkelt inte!!
Nedanstående svar fick jag från Lantmäteriet, jag har "krypterat" svaret från LM så att personer och beteckningar inte kan spåras (det i fetstil).

Hej!
Ursprungligen fanns beteckningen v i samma läge på en karta med fastighetsredovisning från 1940 (akt Xxx 000 i lantmäteriarkivet). I tillhörande förteckning redovisas att det handlar om "Brunnskällan med 9 alnars utrymme omkring, samfälld för Xxx nr 2". Samfälligheten är inte registrerad i fastighetsregistret, varför aktuell delägarkretsen inte finns tillgänglig.Angiven beteckning dp härör sannolikt från en yngre grundkarta över området. Samhällsbyggnadskontoret i Kommunen har förhoppningsvis en fastighetsägareförteckning till den kartan, där samfälligheterna redovisas i en särskild avdelning.
Hälsningar Zzzz Yyyy
Lantmäteriet, Ååååå
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.