Hej,

Söker en artikel ur Gård & Torp nr 4-06, som heter "Lyfter en lada". Någon som har denna tidning och antingen vill sälja den eller kopiera artikeln? Tyvärr är den slut på redaktionen och går därför ej att beställa.
 
Har tidningen och kan kopiera till dig. Blir lite klippåklistra men det är kanske ok. Om du vill ha den så kan du ju ge mig adressen i ett personligt meddelande. Är det nåt ni ska göra själva undrar jag lite frågvist? En stor byggnad kan ju vara lite knepig att ge sig på, dom kan börja "vandra" när man lyfter och donar.
 
Leta lite på denna site så kan du hitta en helt suverän tråd där någon lyfte ett hus intill en väg, hittar inte tråden men det var mycket informativa bilder och ett slutresultat som var lysande.
 
segla skrev:
Hej,

Söker en artikel ur Gård & Torp nr 4-06, som heter "Lyfter en lada". Någon som har denna tidning och antingen vill sälja den eller kopiera artikeln? Tyvärr är den slut på redaktionen och går därför ej att beställa.
Varför vill tidskriften inte leverera en kopia av artikeln?...
Som företag är man skyldig att arkivera i 10år (bokföringlagen) - gör ett antagande, utan att veta, att man som publicist har ett lagringsansvar för det man publicerat de senaste 10 år enligt motsvarande regelverk.
Hoppas jag har rätt i mitt antagande - skulle jag ha det, så har du starkt underlag att ifrågasätta företagets agerande. F.ö. ... 2006... då har de hela numret dessutom i digitalformat... Inte en chans att de arbetar med blytyper, schabloner osv som min farfar gjorde som sättare fram till 50:talet...
Stå på dig!

Har glömt vad arkivet heter. Finns arkiv i Örebro och Stockholm som samlar ett eller flera ex., av allt som publiceras i sverige. Långt ifrån komplett, men väl värt att kontakta. Jag har fått fram en del sällsynt material från dem. Senast var det en bok från 1908 av en homepat i Göteborg som beskrev vaccinationer och problemen med dem - 100 år före Pandemrix skandalen (!)...
Finns mycket god chans att de kan ha tillgång till sökt skrift och artikel - 2006 är ju lite yngre än 1908 ;)


w00t.gif
Kom på't efter publicering:
www.kb.se
Kunglinga Biblioteket
Libris
Regina
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.