Finns det någon som har bubbel kar från HAFA el erfarenhet ifrån dem?Kollat på ett hörn bubbel badkar som heter HAFA BIONE 140 som finns i olika paket
 
Eftersom HAFA (även Westerbergs faller härunder) är ett argenturföretag och importerar allt från olika tillverkare är det ganska skiftande kvalitet på deras produkter. Men rent generellt skulle jag personligen inte handla en spik från det företaget.
Anledningen till det något "negativa" generella omdömet är baserat på lång erfarenhet av reklamationer från sagda företag (inte mina egna köp därifrån).

Därmed inte sagt att dom har en och annan prisvärd produkt i sortimentet.
 
Redigerat:
ville bara hoppa in och berätta att hafa och westerbergs badkar byggs i sverie, medans det mesta av det övriga sortimentet importeras. ( gammal anställd )
 
Rätt skall vara rätt, man skruvar ihop lite kar i Skene. Man kan kanske kalla att dessa byggs i Sverige ;)

För att friska upp minnet kikade jag in på hemsidan och fann följande fantastiska tillkännagivande:
I och med vårt hårda kvalitetsarbete öppnade vi även ett kvalitets kontor med 16 anställda i Kinesiska Guangzhou under 2006.
Jag undrar om dom inte behöver en språk granskare också ;)

Nu är inte min skrivna svenska alltid felfri, långt ifrån, men lite kul var det.
 
Redigerat:
Aha så de är alltså även dem tillverkade i Kina från början om jag förstått det rätt?
 
Mitt strå till stacken. Handlade en Hafa duschhörna. (Bauhaus hade kampanj). Deras välvda glashörna har en AL. list med inbyggd magnetlist vertikalt där de föesta andra har en i mitt tycke väldigt ful plastlist med magnet.

Al listen satt inte rätt på vår dörr, den buktade ut på mitten, och föreföll sitta med lim.

Jag kontaktade Hafa support, som var blixtsnabba att svara, och efter några mail fram och tillbaka så var probleemt löst. De kom med det något oroväckande rådet att man skulle lägga en handduk på listen, lägga en träklots mot handduken och slå in listen med hammare. Jag var lite skeptisk och ville veta om de tog ansvaret utifall dörren skulle spricka. Det var självklart enl. dem (Fast de hade först begärt bilder på den buktande listen, så de visste att jag inte redan hade en krossad dörr).

Metoden fungerade (listen var inte limmad, bara klämd). Och det var enkelt.

Självklart hade det varit bättre om dörren var korrekt från början, men deras support var väldigt bra, och denna lösning var betydligt bekvämare för mig än att åka tillbaka med skrället till Bauhaus och hämta en ny, jag bävade inför problemet med att korrekt embalera den inför en transport. Och som jag ofta skriver här, alla firmor kan göra missar ibland. Det som avgör, är hur de beter sig när missarna skall klaras ut.
 
Skall tillägga att jag hoppas få igång vattnet i badrummet nu i veckan så det återstår att se hur bra den fungerar i praktiken.
 
Cheever skrev:
Rätt skall vara rätt, man skruvar ihop lite kar i Skene. Man kan kanske kalla att dessa byggs i Sverige ;)

För att friska upp minnet kikade jag in på hemsidan och fann följande fantastiska tillkännagivande:


Jag undrar om dom inte behöver en språk granskare också ;)

Nu är inte min skrivna svenska alltid felfri, långt ifrån, men lite kul var det.
Westerbergs och Hafas bubbelbadkar både gjuts och monteras i Skene. Sen vet jag inte var de övriga komponenterna tillverkas någonstans. Men det är väl som alla andra företag tex Volvo,Saab mfl....allt görs ju inte i Sverige.
 
verktygsgurun skrev:
Westerbergs och Hafas bubbelbadkar både gjuts och monteras i Skene. Sen vet jag inte var de övriga komponenterna tillverkas någonstans. Men det är väl som alla andra företag tex Volvo,Saab mfl....allt görs ju inte i Sverige.

De gjuts inte i sverige utan i andra länder, mestadels från skottland
 
thomasd79 skrev:
De gjuts inte i sverige utan i andra länder, mestadels från skottland
Men gjutformarna finns i skene....sen hur dom löser det praktiskt med att ha formarna i Skene och gjuta på ett annat ställe/Land det vet jag inte :)
 
gjutformarna finns inte i skene utan endast borrmallar om det är det du har sett
 
har hört att mycket av Hafas delar och munstycken kommer från Kina vilket också tingar det lägre priset. Däremot skall Westbergs till mycket större del tillverkas i Sverige och munstyckena skall vara av god kvalitet. Detta var information från en återförsäljare av de flesta stora märkena. Hans erfarenhet var dock att Westebergsbadkaren hade fått en större mängd reklamationer på sistonde (även om de fortfarande var väldigt bra), men att deras support fortfarande var jättebra med reparatörer som snabbt var på plats i hemmet. Man konkar ju inte gärna runt på ett bubbelbad...
 
westerbergs komponenter kommer också från kina
förutom slangen som jag tror tillverkas i sverige
 
så om det är samma skrot, vad tingar då det mycket dyrare priset?
 
Namnet .
Tanken är att westerbergs ska vara det lite "lyxigare" namnet
sen har westerbergs mycket designade modeller å de kostar pengar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.