Faktiskt ett alternativ som jag inte tänkt på. Någon traktor har jag inte, men ett kraftigt bilsläp som tar en hel del. Gäller bara att hitta lämplig bunke. Kanske ett sånt där en-kubiks plastfat med stålbur.
 
Går att ta det utan bunke, dvs. hälla direkt på släpet.
Har gjort så själv, gäller att spola av det innan det bränner fast;)

Körde mellan företaget som blandade och hemmet ca 5km.
Tog ca 0.5kubik varje vända totalt ca 4.5 kubik.

Mvh//Andreas
 
Funderade i tidigt skede på att beställa betongbil när jag gjöt om golvet i källaren (ca 100 m2 * 10 cm). Blev avrådd från flera håll då ytan var fördelad på 11 rum. När betongbilen väl kommer har man i runda slängar nå´n timme att lossa, och sedan ett par timmar för att vibrera, riva av mm. Ska man sedan stålglätta samtliga rum inom ett relativt kort tidsintervall... Mao en logistisk mardröm som dessutom skulle kräva lika många personer som rum för att man bokstavligen inte skulle sitta i smeten. Förstås en helt annan sak om man gjuter en "simpel" platta på mark.

För oss tog det i snitt ca 7 min att själv blanda och mata ut en 60-70 litersblandning (~K35) vilket ledde till en gjuttid om ca 1-5 - 2 timmar och ungefär lika mycket till för glättning för ett 10 m2 rum (drygt 10 cm platta). Men att gjuta mer per dag blev helt enkelt för tufft för alla inblandade.

Annars var det kul och resultatet över förväntan.
 
  • Gilla
Deta och 1 till
  • Laddar…
jag gjöt en betong sula till krypgrund, ca 3.5 kbm betong, ångrar inte att jag valde betong bil, tog ca 20 min sen var det klart, kostade ungefär 5000:-
sen fick betongtombolan gå varm ändå när jag murade upp med leca block....
 
  • Gilla
Hyltran från Veglemyren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.