16 335 läst · 25 svar
16k läst
25 svar
Nu ska det bli teakgolv!
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Snyggt!
Kanske lite off topic men..
jag ser att du har tre vattenrör längs väggarna.
Varmt, kallt och ljummet eller?
//KoW
Kanske lite off topic men..
jag ser att du har tre vattenrör längs väggarna.
Varmt, kallt och ljummet eller?
//KoW
Varmt, kallt och VVC-rör eller vad det kallas. VarmVattenCirkulation dvs att det cirkulerar hela tiden vilket gör att man alltid har varmt vatten i kranen och handdukstorken. E väl i princip standard idag, i alla fall i flerfamiljshus.
Jo, det är en hobby. Och visst funkar det med golvvärme och teakgolv!
Nu har jag beställt glasväggen till duschen, men det var 2,5 veckors leveranstid . Men den som väntar på nåt gott... Åter kommer med bilder om den tre veckor när jag har fått in glasvägg, spegel, hylla etc.
Nu har jag beställt glasväggen till duschen, men det var 2,5 veckors leveranstid . Men den som väntar på nåt gott... Åter kommer med bilder om den tre veckor när jag har fått in glasvägg, spegel, hylla etc.
Väldigt snyggt. Skulle va kul om du kunde kompletera tråden med det färdiga resultatet.
Jag har 2 rum (lekrum + klädgarderob) som vi planerar göra om till ett badrum med garderob (genom att ta ner innerväggen mellan dessa två) enligt bilden. Garderobsdelen är till höger.
Grejen är att under 3 lager golv från 90-, 70- och 50-talet ligger orginalgolv från 1934, ett riktigt tjockt fint furugolv. Jag har detta golv i övriga rum på övervåningen som jag slipat, fogat, lagt pigment och oljat (ser lite ut som teakgolvet ovan). Finns det något sätt att använda sig av detta trots badrum, på något sätt? Eller måste jag "förstöra" det genom att våtsäkra i hela rummet? Vad hade ni gjort?
Jag har 2 rum (lekrum + klädgarderob) som vi planerar göra om till ett badrum med garderob (genom att ta ner innerväggen mellan dessa två) enligt bilden. Garderobsdelen är till höger.
Grejen är att under 3 lager golv från 90-, 70- och 50-talet ligger orginalgolv från 1934, ett riktigt tjockt fint furugolv. Jag har detta golv i övriga rum på övervåningen som jag slipat, fogat, lagt pigment och oljat (ser lite ut som teakgolvet ovan). Finns det något sätt att använda sig av detta trots badrum, på något sätt? Eller måste jag "förstöra" det genom att våtsäkra i hela rummet? Vad hade ni gjort?
Redigerat:
@Leo Tyvärr finns inte chans övht att du kan använda gammalt golv i badrum. Har du ett jätte jättestort badrum kan ju i teorin en del vara "inte-våtrum" och där kan man ju ha heltäckningsmata om man behagar. I ditt fall så faller det dels på att golvet kan "helt eller delvis utsätts för vattenspolning, vattenspill eller kan utsättas för utläckande vatten" och därmed helt våtrum och därmed måste ha du tätskikt och dels för att furu inte alls fungerar i väta på samma sätt som teak. Teak är väldig fett och det rör sig väldigt lite. Där har furu, och de flesta andra träslag, inte en chans i jämförelse.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Elementsus nu när det börjar bli varmt ute
Värme allmänt -
Hur ska man fylla på köldbärarvätskan? Ändra inställningar på Thermia nu när det blir varmare ute?
Värmepumpar -
FTX pausar när det blir minusgrader
Ventilation -
Är det en brandrisk att grenuttag surrar och blir varma?
El -
Köpt friskluftventilator, nu har det blivit kallare inomhus
Ventilation