Det hade troligen märkts rätt snabbt om man hade haft en av Safun's i handen.
De andra fräsarna verkar rätt lika de stora i USA. Nästan bara där man säljer de typerna med.
Lite synd man inte ser bladinfästningen på stickisarna.

/Kent
 
1010:an låg i rummet bredvid så jag kunde inte låta bli att jämföra lite... noterade tex att det inte finns några insexskruvar där gejdrarna fäster i plattan på den "riktiga" Festoolen. Vidare skiljer "snurrplattan" (vad heter den egentligen?) till djupanslaget sig åt, och man kan också se små skillnader i "godset". Sen var jag lugn igen, och har bestämt mig för att även i fortsättningen vända mig mot Tyskland när det är Festoolbönetimme...;)
 
Vilken tid är det? :cool:

Revolveranslag heter det, iafa en av benämningarna som jag känner till
 
geschwint skrev:
Vilken tid är det? :cool: ...
Varje gång du använt dyrgriparna, helst flera gånger om dagen. Tar upp mycket av min tid numera ;)

geschwint skrev:
...Revolveranslag heter det, iafa en av benämningarna som jag känner till
Känner igen det när du säger det. Tack för uppfriskningen av mitt minne.
 
*ser framför mig systainers som altare och några som mässar...*
"Festo våra som är i verkstaden, skyddat vare Ditt varumärke, såväl inom EU som fjärran östern..."

Är det möjligen så att det rör sig om någon sekt? *S*

/Kent
 
Givet det första "fotomontaget" jag hittade (Not1 - pleqtiz OF1010 inspirera(n)de bild fanns inte då/än) (Not2 - jag snodde fotomontaget från en gammal tråd på FOG'en) , så verkar man haft kursen klart utstakad från början; dvs

"Den maskinen kopierar vi och säljer - dock har vi ingen bild att lägga på webben än så så låt oss "photshoppa" orginalet lite tills vår första kommer i från fabrik"

Och om detta är företagets grundfilosofi så kan man nog med största säkerhet hitta inspirationskällorna till övriga produkter bland etablerade märken...

... med reservation från verktygen i trådens topp :) - Man kanske rent av kan tänka sig att CEO fick syn på dessa och insåg att vad är väl ett varumärkesintrång mot att stå som ansvarig för ett företag med en hel produktsortiment av dylikt slag...;)
 
snickarboden skrev:
*ser framför mig systainers som altare och några som mässar...*
"Festo våra som är i verkstaden, skyddat vare Ditt varumärke, såväl inom EU som fjärran östern..."

Är det möjligen så att det rör sig om någon sekt? *S*

/Kent
:D :D Den var bra! Med de orden har du kvalificerat dig för positionen som sektledare ;)

ppalm skrev:
Men det är nog toppen grejjer

Här kan man läsa om deras "Quanlity control"
Deras välformulerade motto är inte så tokigt det heller: "Towin the customer'tust,and serving the marker"
 
snickarboden skrev:
*ser framför mig systainers som altare och några som mässar...*
"Festo våra som är i verkstaden, skyddat vare Ditt varumärke, såväl inom EU som fjärran östern..."

Är det möjligen så att det rör sig om någon sekt? *S*

/Kent
shhhh!

The first rule of Fest-Sect© is - you do not talk about Fest-Sect©
 
ppalm skrev:
Men det är nog toppen grejjer

Här kan man läsa om deras "Quanlity control"
De har ju en "quality testing machine", det måste ju vara bra!? Eller...?
:D
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.