Ja, finns det väggfärg som ger ett putsat utseende?
Jag behöver lite smakråd, har bestämnt att jag vill ha marockanskt klinker på golvet på en liten wc (1,5 m2) Men vad skall man ha på väggen om man inte vill ha kakel? Det är ju inget våtutrmme direkt, vill ej ha typ pärlspont då det redan blir massor sådant i hallarna. Då funderade jag på putsade väggar, är dom avtorkningsbara? (kan ju vara en fördel på ett toautrymme) Kan man typ ha råspont som man målar vitt, är det avtorkningsbart eller måste man ha en en hyvlad slät yta då?
Och var finns det sådadana där vinyltapeter man hade i badrum förr i tiden, hittar inga, bara tjocka mattor.:confused:
 
Kanske något i denna stil : http://www.nordsjo.se/news2.asp?Id=28

"Strukturfärgen Inova Sand som med hjälp av sandliknande partiklar ger färgen en vacker finkornig yta som ger väggen en lätt putsad känsla. Strukturen i färgen gör att det händer saker på väggen som ger den målade ytan både liv och djup."
 
Den lät ju bra, tvättbar yta står det, super!
 
Går även att blanda i sand-spackel i vanlig vägg-färg... Då får du även den ytan du vill ha... Prova dej fram
 
I
Nordsjö har även ett alternativ som heter Sandokryl. Finns både fin och grov.


Finns även ett mtrl. som heter Multisten. Finns i olika kulörer.
__________________
Byggaren
 
Redigerat av moderator:
Strukturmedel kanske...
Finns väl lite olika sorter av den, från rätt grovt till finkronigt.
Blanda i vanliga färgen.
 
Jag skall kika nästa gång jag är i färgaffären, var faktiskt hemma hos en som hade sådan yta på väggarna i köket, det var en ganska blank färg och såg avtorkningsbar ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.