Jag skall ha nytt hus och undrar vad som är bäst, Boxer, Canal Digital eller Viasat.

jag vill ha HD, barnkanaler och TV4 SiFi.

/N
 
Canal Digital, högst bitrate på sina kanaler.
 
Canal digital.

En nackdel för mig blev dock att dottern fastnar oftare framför tv:n....
Vi hade inte playhouse disney innan.
 
Säger också Canal Digital. Har haft Canal Digital innan och sedan ett bra tag tillbaka Boxer. Iom att jag bygger ut med nytt mediarum så skall jag uppgradera till HD över hela linjen. Då finns det inget alternativ tycker jag, så det blir Parabol med 4 Quatro huvuden och multiswitch. För mig faller sporten bort helt och hållet, vilket har jag förstått underlättar valet.

Dessutom så har väl inte Boxer TV4 SciFi överhuvudtaget.
 
Riktar dom sig åt olika intressegrupper?
Om motorsport är att måste, vad väljer man då?
Annan sport kan kvitta!

Vad ska jag välja?
 
Fast egentligen, vem har tid att titta på TV när man renoverar:)
 
villafors skrev:
Riktar dom sig åt olika intressegrupper?
Om motorsport är att måste, vad väljer man då?
Annan sport kan kvitta!

Vad ska jag välja?
Viasat är kungar på motorsport med nya Viasat Motor. Canal Digital har bara Eurosport och Eurosport 2 med mycket begränsat med motorsport. Boxer har Eurosport och ännu mindre motorsport.
 
Helst vill man ha både och..... Viasat är fotbollsinriktar med bra motordel och bäst på film. Canal digital har hockeyn som jag saknar, men inte mycket annat. Är tyvärr helt ointresserad av fotboll men en inbiten hockeynörd med spelande son, vi saknar hockeyn svårt men man kan inte ha allt. Köper ibland hockey via nätet och ppv på canal digital och kör upp det via HDMI på tv:n. Funkar sådär men är ett komplement i nödfall. Att betala 1000:-/månad för att se på tv finns inte.
 
Havsutsikt skrev:
Helst vill man ha både och..... Viasat är fotbollsinriktar med bra motordel och bäst på film. Canal digital har hockeyn som jag saknar, men inte mycket annat. Är tyvärr helt ointresserad av fotboll men en inbiten hockeynörd med spelande son, vi saknar hockeyn svårt men man kan inte ha allt. Köper ibland hockey via nätet och ppv på canal digital och kör upp det via HDMI på tv:n. Funkar sådär men är ett komplement i nödfall. Att betala 1000:-/månad för att se på tv finns inte.
Nåja, Canal Plus är IMO klart bättre på film än vad TV1000 är. Men ska man ha sport med Canal Digital, bortsett från Eurosport och TV4 Sport, så kostar det en ordentligt slant extra jämfört med Viasat.
 
Ett ytterligare tips, ta dit en KUNNIG tv installatörsfirma innan elektrikern är klar så du får rätt rör med rätt dinension draget innan. Annars är oftast ett stjärnnät standard i hus och inte direkt anpassat för parabol där du ibland ska ha flera kablar från lnb erna till boxen direkt. Vill du ha flera boxar med tvilling mm så ska ju detta dras smart innan. Vi gjorde missen och därför blev det lite dyrare och box som klarar en kabel ner med switch.
 
villafors skrev:
Riktar dom sig åt olika intressegrupper?
Om motorsport är att måste, vad väljer man då?
Annan sport kan kvitta!

Vad ska jag välja?
Om du inte har några större krav på krav på kvalitet så kan jag rekommendera Telia bredbandstv. Jag kör Com Hem, Boxer och sen som komplement ViasatMotor på Telia. Tyvärr har dom visat fotpoll några gånger men det får man kanske leva med när det till sommaren blir det mesta i motorsportväg. Telia-abbet var så billigt(78 /mån tror jag att var) att man lugnt kunde ha det på sidan om.

Sen spelar det ju självklart in hur mycket boxar och annat skräp man vill ha och i hur många rum man vill kika. Nackdelen med woken på taket är ju just utbyggnaden IMHO. Jag kör analog ComHem i botten just för att kunna ha lite apparater överallt i huset.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.