Jag ska bygga skjutdörrar till en garderob (golv till tak) som kommer att bli ca 250cm höga i MDF. Jag vill ha kantlister antingen L eller U i aluminium och har hittat dessa på massor av byggvaruhus men bara upp till 2m längder. Någon som vet var man kan köpa dessa som metervara eller i längre längder? Ca 30x18mm L eller 25x25x3mm U.

Jag har hittat 30x20mm L hos en aluminiumtillverkare men dom tar ca 100:-/m +moms, på Hornbach kostar samma profil i 2m ca 80:-.


Letar även efter en bra sprutlackeringsfirma som kan lacka MDF i högblank svart till ett bra pris i Göteborg, alternativt något annat sätt som man kan göra själv för att få "pianolack" på dörrarna.

Tack!
 
Dom har bara skenor till upphängningen, jag är ute efter kantlisterna som ska sitta på dörrarna

Hittade U-profiler 20x20x2mm som metervara hos metallservice för 30:-/meter men det snyggaste hade ju varit riktiga profiler såna som sitter på t.ex elfa och Mirros garderober
 
Varför kollar du inte med deras återförsäljare? de borde väl kunna sälja det med, eller skåningarna vad de ny heter som anonserar om skjutdörrar.

bara en tanke alltså
 
Att försöka få till den lystern som efterfrågas på en så stor yta med sprutmålning är inte speciellt lätt. Minsta dammkorn syns och måste poleras bort. Det lär inte bli billigt.

Ett alternativ är färgade glas, Lacobel. Bättre lyster går inte att hitta och troligen en billigare lösning än att sprutlackera mdf.

/Kent
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.