Kosmos skrev:
Ahh så varmvattenrören går under golvet i köket, ja då blir det ju bli varmt och skönt utan golvvärme det VET jag det hade vi i vårt förra boende. ;D

Mvh. Kristoffer
Njaa..... :-/, förvisso går varmvattenrören under golvet men inte tycker jag att man kan säga att de värmer upp golven rent generellt, fläckvis däremot blir det varmt och skönt, åtminstone hos oss.

//Christina.
 
byggimpert skrev:
Njaa..... :-/, förvisso går varmvattenrören under golvet men inte tycker jag att man kan säga att de värmer upp golven rent generellt, fläckvis däremot blir det varmt och skönt, åtminstone hos oss.

//Christina.
Men ett klinker leder värme på ett annat sätt än t.ex plastgolv...
Eller hur man nu ska förklara det....
Klinker håller värmen längre...
Vi hade iallafall inte kallt golv i vårt Älvsbyhus ;)
Vi har nu flyttat därifrån och NU har vi kalla golv...
Men husets äldsta del är å andra sidan från 1863  ;)
 


Parkett e helt ok men vi föredrar klinkers i köket, för det första e det ju snyggt men också för att det e lätt att hålla rent, har två inte alltid så rena hundar.
Om du vill ha jyckarna kvar i köket är det nog en god idé att hålla golven lite varmare - såvida du inte har new foundland eller annan mycket välpälsad sort.

Jag får regelbundet tvätta resp måla om murstocken i hallen eftersom mina frusna jyckar envisas med att gnida sig mot den och sova där. ;) (Vita jyckar är inte alltid vita!)
 
Haha vi har inga Newfoundland men dock två Berner Sennen som hellre ligger i en snödriva ute istället för inne i värmen, dom är nog ganska lyckliga över att Ä-hus inte har golvvärme som standard ;D

Mvh. Kristoffer
 
;D
Kosmos skrev:
Haha vi har inga Newfoundland men dock två Berner Sennen som hellre ligger i en snödriva ute istället för inne i värmen, dom är nog ganska lyckliga över att Ä-hus inte har golvvärme som standard ;D

Mvh. Kristoffer
var glad att du inte har kinesiska nakenhundar.... ;) ;D ;)
 
Hej

Vi skall bygga ett Ä-hus till hösten.
I helgen var vi och hälsade på våra nya grannar som precis har byggt ett hus med torpagrund men av en annan tillverkare.
Dom hade lagt laminat golv i hela undervåningen och det var riktigt kallt.

Går det ha golvvärme under laminat golv ??? ???
 
kristian_le skrev:
Går det ha golvvärme under laminat golv ??? ???
Ja ;)
 
Nä det e klart att en nakenhund kanske kan va lite frusen, men dom skitar väl inte ner så mycket :)
 
sofia_k skrev:
;D
var glad att du inte har kinesiska nakenhundar.... ;) ;D ;)
Vi har kinesisk nakenhundar och dom älskade att sova på vårt klinkersgolv (utan golvvärme).
Speciellt om någon av de pälsade hundarna hade legat någonstans... Då var de nakna oerhört kvicka med att ta deras plats som blivit extra uppvärmd ;)

Och JA en kinesisk nakenhund kan skita ner mycket ;)
Speciellt om det är skitigt ute ;)

 
japp!....så va det med det, golvvärme blir det nog....tror jag.....kanske.....trägolv e ju inte fel det heller.....vilken beslutsångest för en relativt liten grej... ???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.