Vi är fortfarande på planeringsstadiet och försöker få fram vad det skulle kosta att renovera vårat lilla badrum på ca 8kvm.. Badrumsmöbler och toalettstol är redan inhandlat, kakel och klinker kommer vi att köpa själva.. Vad tror ni det skulle kosta för ALLT annat som behövs för att renovera ett badrum enligt de stadgar som finns? Vi vill alltså att någon/några gör allt arbete åt oss.... Det kommer även behövas nu golvbrunn (den som finns idag är minst 25år gammal), men det ska väl föreningen stå för?
 
Om ni på eget initativ renoverar badrummet så kommer ni med största sannolikhet få stå för golvbrunn+jobb för att byta denna också !
Föreningen byter dessa saker iom ev. stambyten, inte annars (om inte just er förening har avsatt pengar til ldetta eller har ngt speciellt inskrivet i stadgarna förstås).

Vad det gäller renoveringen så får ni gå ut och ta offerter. Det kan nog gå på alltifrån 20000 - 100000 kr (sen kan ni förstås dra av ROT-avdraget på det). Det är inte alla hantverkare som gillar att man köper in eget material, och fuktspärr+tillbehör kommer dom troligen aldrig tillåta er att köpa in (iaf inte om dom skall stå för några garantier m.a.p. på detta)

/K
 
Vårat badrum på 6,5kvm kostade ca 115k, material + arbete. Då har vi bubbelbadkar, vägghängd wc, dusch med glasdörrar, handfat med kommod 60cm, ny tvättmaskin, golvvärme, samt sänkt tak med spottar.

Jag gjorde allt arbete själv med rivning och uppsättning av skivor, rörmokeri osv och lejde en firma för tätskikt och kakling + för elinstallation
 
Jag håller på just nu med mitt badrum på ca 8 kvadrat. Jag handlade golvvärme(el), armeringsnät, flytspackel, övrigt spackel, fogmassa, rollbar fuktspärr osv på samma ställe. Allt ingick som behövdes för att säkra badrummet. Detta kalas gick på runt 13000:-. Kakel och klinkers gav jag 10000:- för (kvalitétsgrejer). Jag kommer göra allt jobb själv förutom att flytspackla och sätta klinkers / kakel. Detta gör en kille jag känner. Hoppas han inte blir alltför dyr bara... =)
 
Tack för era snabba svar! Bara ringa runt med andra ord ;) En sak är iaf säkert, det är inte direkt billigt att renovera badrum ser det ut som, trots små ytor :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.