Det är med blandande känslor jag fick fick följande info idag..
Killarna från Jasab som installerade vår el var helshysta och de har gjort ett kanonjobb......

JASAB Elteknik AB
Organisationsnummer: 556516-8761
Adress: ÖVARPSVÄGEN 8, 291 95 FÄRLÖV
Telefonnummer: 044-73000
Bolagsform: Aktiebolag
Senaste bokslutsperiod: 2007-01-01 - 2007-12-31
Status: Konkurs inledd 2009-01-16


Konkurs
Datum Ärende Kommentar Kronofogde Handläggande myndighet Källa
2009-01-16 Konkursbeslut Malmö Kristianstads tingsrätt REX
2009-01-16 Konkurs inledd Kristianstads tingsrätt Bolagsverket
2009-01-16 Konkursansökan Kristianstads tingsrätt Tingsrätten
 
Jag är inte förvånad.

På vår gata är det två hus som har haft Jasab som elfirma, vi och ett götenenhus. Vi är väl inte speciellt nöjda med deras insats...
För vår del glömde mana tt kolla motorerna till golvvärmen när man monterade dem ( två trasiga vid inflytt), och glömde att skruva fast elskenan med dem på i väggen, glömde att kolla om termostaterna till golvvärmen fungarade( en trasig vid inflytt), glömde dra fram ledningar till två utomhus uttag, glömde att fästa hela elcentralen med skruvar så att den satt fast, kunde inte läsa en ritning och drog elen till handdukstorken 1 meter fel( konsekvens vår beställda dörr till duschen kunde inte monteras, så vi fick skjutdörrar istället), när man drog el på kattvinden mm lade man inte tillbaka isoleringen rätt så vi har stora värmeförluster pga detta( konstaterat med värmekamera) på massor av ställen. Dimrarna till köket fungarade inte heller vid inflytt...
Kan säga att det har varit ganska jobbigt med elen och alla felen. Min man har sprungit omkring med en multimeter och kollat spänningar massor av gånger, och pga sakerna varit slarvigt monterade och glappat, har det ena gången visat ok medan andra gångar varit helt fel. Att elcentralen med alla snabbsäkringarna inte var fastsatt ordentligt vid väggen är ju inte det första man misstänker när man får elproblem.
Tyvärr vet jag ju flera som har samma erfarenhet av JASAB som mig, de är relativt dyra och resultatet blir så där... Att det i slutändan skulle resultera i konkurs förvånar min inte...
Ett tips theoharis, kolla vinden och se om isoleringen liggar ordentligt vid kopplingsdosorna, här slarvade de ordentligt....
 
Redigerat:
Hej maggan9,

det var tråkigt att höra....
Jag vet inte om det kommer att visa sig att de även slarvat hos oss....
Det återstår och se.
När det gäller elen på vinden så är det snyggt och prydligt........vi har lösull som blev uppsprutat upp på vinden... inga konstigheter där....
I övrigt när man tittar på deras arbete så är allt placerat på mm rätt och snyggt utfört.... (om det finns intrerna fel kan jag med min kunskap inte avgöra idagsläget).
Killarna som gjorde jobbet var kanon... de tog kontakt med mig innan de började... gick igenom (snabbomgång) och ringde upp för dubbelkoll varje ggn det var ngt tvetydigt eller ngt de tyckte jag borde tänka igenom en ggn till....
Kan tänka mig att våra olika erfarenheter kan bero på vem som utfört själva jobbet på plats.

Nu håller jag tummarna att vi inte råkar ut för några överenskaningar ang. elen(eller ngt annan för det delen) och det även löste sig för er i slutändan....
häls.
 
Snailman
jag antar att det normala är att man drar elen innan man sptrutar lösull på vinden?

Om det inte är så för många byggen vore det intressant att få veta:eek:
 
Nu är det alltså inte lösull jag pratar om . I kattvindarna har vi mineralull i hela bitar som istället för att klippa till dessa lagt löst på en kopplingsdosa, vilket innebär att isoleringen inte ligger tätt och det sipprar in kall luft nedifrån. I vårt fall lades bjälklaget med isolering till övervåningen först, sedan kom elektrikerna och arbetade...
 
Har dom på något sätt bakat in sin flotta villa i firman????
Isåfall förstår jag om det drar i plånboken
 
Det är andrahandinfo jag har så jag vet inte om det stämmer men vad jag hört så ha de tagit på sig ett stort jobb de inte fått betalt för och därför inte kan betala för sig heller...

I övrigt så har jag med egna ögon sett att de är väldigt proffisionella och faktiskt senast igår var ute och försöker avsluta pågående arbeten trots deras konkurs.....

ps.. jag ifågasätter dock inget att de problem maggan verkar ha haft.....
 
Snailman
tre miljoner, då är det ju knappast åt en privatperson, så det finns tydligen vissa nackdelar med att jobba åt företag istället för privatpersoner oxå, även om man ibland inte skulle kunna tro det av vissa återkommande inlägg på forumet;)
 
Jag har raderat inlägg (samt svar på dessa inlägg) i den här tråden som bröt mot diskussionsreglerna och har stängt av medlemmen i fråga.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.