är det nån som har någon erfarenhet ang bygga bastu med glasväggar? Det känns lite luddigt och väldigt många olika svar när man kollar runt med olika firmor?

skulle vilja ha en vägg i glas så man ser ut från bastun
 
Jag har inte en vägg av glas men har 2st 12x13 fönster mot sjön. Min bastu är på 8m2 (16m3) och värms upp med en Tylö/Kastor KL 20 vedugn.

Grannen som bor lite längre bort efter stranden har en något mindre bastu, skulle gissa på ca 4-5m2 + relaxdel i samma storlek. Den drivs med elaggregat och har 2st stora fönster i bastun och 2 i relaxen. De har i princip en glasvägg mot sjön. Skulle tro att de börjar ca 20-30cm över golv och går upp till tak. Har bara varit där och kikat en gång i våras så jag mins inte så exakt...
Vad jag vet skall det funka utmärkt för dem.
 
Hallå

Vi kommer att ha (vilken dag som helst ...) en hel glasvägg i vår bastu. Väggen är beställd från glasmästaen och är ca 1,80 x 2,0 m. Glasväggen består av ett fast parti och en dörr. Alltsammans sätts fast med aluminiumprofiler.

Basun är 1,70 x 1,80 och ca 2,10 i tak. har monterat ett Tylö sport 8 (8 kw). Vet inte hur det funkar men förväntningarna är stora ....

Kommer ju inte att ha sjöutsikt men jag kan sitta och titta på det nyrenoverade badrummet ;oP

/Mikael
 
Det går utmärkt att ha ena ytterväggen totalt i glas - det har jag. Med natur och sjöutsikt är det inte helt fel. Jag använder bastun flera gånger veckan och det beror till stor del på att det är så fridfullt när det bastas.

Jag har inget specialglas utan samma fönster som i resten av huset. Men jag brukar vara lite försiktig och kastar inte vattet på aggrgatet utan duttar försiktigt.
 
mikmal skrev:
Hallå

Vi kommer att ha (vilken dag som helst ...) en hel glasvägg i vår bastu. Väggen är beställd från glasmästaen och är ca 1,80 x 2,0 m. Glasväggen består av ett fast parti och en dörr. Alltsammans sätts fast med aluminiumprofiler.

Basun är 1,70 x 1,80 och ca 2,10 i tak. har monterat ett Tylö sport 8 (8 kw). Vet inte hur det funkar men förväntningarna är stora ....

Kommer ju inte att ha sjöutsikt men jag kan sitta och titta på det nyrenoverade badrummet ;oP

/Mikael
Får man fråga vad ni fick betala för glaset?
 
yonna skrev:
Det går utmärkt att ha ena ytterväggen totalt i glas - det har jag. Med natur och sjöutsikt är det inte helt fel. Jag använder bastun flera gånger veckan och det beror till stor del på att det är så fridfullt när det bastas.

Jag har inget specialglas utan samma fönster som i resten av huset. Men jag brukar vara lite försiktig och kastar inte vattet på aggrgatet utan duttar försiktigt.
Låter mysigt!
Kan du skicka in nån bild på hur din bastu ser ut, är nyfiken!

Håller själv för fullt på att bygga och har bara kvar 2m ledljus under laven, marinhögtalare under laven och foder till fönstren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.