Hejsan!

Har en luft-luft pump som jag tycker verkar lite dålig,hur varmt ska röret bli till innerdelen?
Jag känner på utsidan vi kopplingen mot utedelen,min blir knappt varm tycker jag,nån som vet?
Verkar som effekten är dålig.
 
Lättast är att mäta temperaturökningen från insug till utblås på innedelen. Den skall vara minst 16 grader.

Min 9DKE har just nu 19 grader in och 39 grader ut med fläkten på Auto och 2.5 grader ute.

Skulle tro att temperaturen på inkommande rör är ca 40 grader (inomhus, alltså).

EDIT: Ovanstående visade sig vara precis innan avfrostning.
Efter stund efter avfrostning: 22 in, 50 ut.
 
Redigerat:
Mike_the_spike skrev:
Hejsan!

Har en luft-luft pump som jag tycker verkar lite dålig,hur varmt ska röret bli till innerdelen?
Jag känner på utsidan vi kopplingen mot utedelen,min blir knappt varm tycker jag,nån som vet?
Verkar som effekten är dålig.
På vilket sätt verkar den dålig?Ger den dåligt med värme eller(Köldmedium brist)?Har förångaren(Utedelen) en jämn påfrysning vid kyla?Inget frostband på mitten av förångaren,som blir kvar efter avfrostning vid kyla.Se bilderna(Det är en av mina pumpar,som hade för lite köldmedium i den).Om detta är fallet,så har du med all säkerhet för lite köldmedium.Då får du kontakta en kyltekniker,som kan fylla på rätt mängd åt dig.

Den vänstra bilden visar förångaren innan avfrostning,och den högra efter avfrostning.Bilden under visar en förångare med rätt mängd köldmedium.Utetempen var ca -10?


/Flugfiskarn
 
  • förångare_innan_avfostning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • förångaren_efter_avfrostning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • förångare_med_rätt_mängd_köldmedium.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Flugfiskarn skrev:
På vilket sätt verkar den dålig?Ger den dåligt med värme eller(Köldmedium brist)?Har förångaren(Utedelen) en jämn påfrysning vid kyla?Inget frostband på mitten av förångaren,som blir kvar efter avfrostning vid kyla.Se bilderna(Det är en av mina pumpar,som hade för lite köldmedium i den).Om detta är fallet,så har du med all säkerhet för lite köldmedium.Då får du kontakta en kyltekniker,som kan fylla på rätt mängd åt dig.

Den vänstra bilden visar förångaren innan avfrostning,och den högra efter avfrostning.Bilden under visar en förångare med rätt mängd köldmedium.Utetempen var ca -10?


/Flugfiskarn
Kanon info,tackar.

Jag tycker den värmer dåligt,det är problemet just nu nämligen.
Tycker den borde värma betydligt bättre,röret som går in från pumpen kan man ta i o knapp känna nån värme,detta verkar ju inte logiskt om det ska ge bra värme.
Och sist när ja kollade var det runt nollan eller nån plusgrad,men då gick fläkten som satan inne men inte blåser den så varmt tycker jag,har ju sett MÅNGA bättre.
 
Jag tycker det låter,som att det är för lite köldmedium.Du bör låta någon kolla upp din pump.


/Flugfiskarn
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.