Står i valet och kvalet om hur mycket utrymme som skall tilldelas till gästtoan. Problemet är att jag måste ta utrymme från hallen. Visserligen är det på övre våningen så passagen leder bara till det andra sovrummet. Har byggt upp lite reglar för att se hur mycket yta det blir så jag kan prova mig fram. Nu tycker jag att toan har hyffsat med space. Oron blir nu för att passagen utanför är för trång när man skall flytta möbler.

Är det galet att 70cm bredd i hallen? Ökar jag till 80 cm så minskas toan 10 cm och man snuddar snedtaket (1,80 lång person).Det kommer kännas lite som toan på en segelbåt.:p

Vad föredrar de flesta, trång gätsttoalett eller trångt utanför? Jag bygger inte bara för mig själv utan för den som eventuellt kommer och härnäst och köper efter mig. Det får inte se konstigt ut eller opraktsikt.
 
Hemmakatten
Tyvärr, 70cm är alldeles för smalt för en hall eller en passage. Tänk på att tex ambulanspersonal skall kunna komma in med en bår. det kommer också se väldigt konstigt ut. Nä, hellre en mindre gästtoa.
 
Hemmakatten skrev:
Tyvärr, 70cm är alldeles för smalt för en hall eller en passage. Tänk på att tex ambulanspersonal skall kunna komma in med en bår. det kommer också se väldigt konstigt ut. Nä, hellre en mindre gästtoa.
Bra synpunkt, just det exemplet det tänkte jag inte alls på. Vad tror du om 80cm?
 
Hemmakatten
Det tror jag är acceptabelt. Upplevelsemässigt gör det nog stor skillnad.
 
Hur mycket tid tillbringas på gästtoan och hur ofta passerar man hallen? Det känns som att hallen är viktigare tycker jag.
 
Marlene Eskilsson skrev:
Hur mycket tid tillbringas på gästtoan och hur ofta passerar man hallen? Det känns som att hallen är viktigare tycker jag.
Ytterligare ett vettigt påpekande. Tur att ni finns. :)


Har riggat om testreglarna nu så jag får den bredare hallen och det verkar inte så tokigt alls. Valet sen för gästerna i en krissituation att välja en trång toa eller knipa är ju inte svårt. ;)
 
Trång toa kan ju, givet bra ventilation ,snarast vara mysigt - lite båtkänsla som sagt :)

Iaf om man har ett större badrum på annan plats...

/K
 
Jag röstar också på trång toa. Att det är bäst alltså.
 
Jag skulle inte göra en passage trängre än en dörröppning. Kommer bli problem så fort man skall bära in/ut grejor.
 
klaskarlsson skrev:
Trång toa kan ju, givet bra ventilation ,snarast vara mysigt - lite båtkänsla som sagt :)

Iaf om man har ett större badrum på annan plats...

/K

Javisst. :) Man kan lägga in lite sköna detaljer som ett runt lite fönster med frostat glas och avdelad med en blå film som föreställer horisonten. Gärna med lite lutning... ;)
 
T&H skrev:
Javisst. :) Man kan lägga in lite sköna detaljer som ett runt lite fönster med frostat glas och avdelad med en blå film som föreställer horisonten. Gärna med lite lutning... ;)
Det vore något - fixa ett fall på typ 15 grader - så får man den där lutande-båt känslan ! :D

/K
 
Jag hade tidigare gästtoa i en fd garderob. Gick utmärkt med pyttelitet handfat. Men man fick hålla koll på volymen dvs den egna:rolleyes:.
 
yonna skrev:
Jag hade tidigare gästtoa i en fd garderob. Gick utmärkt med pyttelitet handfat. Men man fick hålla koll på volymen dvs den egna:rolleyes:.
Har man tillräckligt bred hall kan man ta sats ordentligt utifrån och pressa sig in. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.