Hur petiga kommer myndigheterna vara? När jag går igenom mina fakturor ser jag att man skrivit "arbetskostnad", "arbete", "arvode", "timkostnad" etc ... räcker detta? Eller måste det framgå hur många timmar till hur mycket pris?

Jag har tex haft Anticimex över för fuktmätning - detta måste väl betraktas som ren arbetskostnad? Eller innefattar ROT-avdraget endast nån som kommer med exempelvis hammare & spik ... ?

Det borde väl räcka med att fakturan skiljer på material & arbete?

Eftersom jag normalt tar in jobb på fast räkning har jag fått ett par räkningar där endast totalen skrivits ut och det har varit lätt att få ny räkning med uppspaltade kostnader. Det är ju vettigt att se över detta när fakturan är färsk & varm ... ;)
 
Jag tror inte att Anticimex kan räknas som ROT-avdragsgrundande, läser man den preliminära ansökningsblanketten så är rubriken där man tar med fakturorna "Underlag - arbetskostnader för utförda byggnadsarbeten på bostadshus Bifoga kopia på fakturorna", Sedan står det "Arbetskostnad inkl moms" (men inget om hur många timmar till vilket pris).
Det verkar som hammare och spik alltså, men uppdelning "arbete" och "material" borde räcka (det gjorde det förra gången).

/ama
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.