Håller på i slutfasen med trivselhus och funderar på att välja bort vitvarona.

Är det någon som vet vad trivselhus drar av?
 
Vi fick ett avdrag på 31 000 kronor för samtliga vitvaror.
 
Kan man verkligen tjäna på att ta bort vitvarorna ?
eller ska ni köpa nya bättre ?

Vi bygger med Skidstahus och har valt allt i rostfritt från Husqvarna. Om vi skulle välja bort allt får vi avdrag på 36.000 kr vilket inte går att hitta billigare. Inte ens här på nätet
 
Hej,
vi hade också tanke på att dra av vitvarorna och inhandla själv och fick ett avdragspris på 36 500:-.
Dock efter sondering och mycket förhandlingar ute på stan så kom vi fram till att det var bättre att ta TH's maskiner.

Vi plockade ihop ett eget "paket" och fick då betala mellanskillnaden från "standard paketet".

Om ni inte har sänkningar i vitvarubranschen kan det bli svårt att matcha hustillverkarens priser.

Lycka till med huset.

Har själv 5 veckor kvar till inflyttning.
 
Hej! Vi valde bort Trivselhus paket, för vi ville ha enligt oss "bättre" varor. Vi kollade vad TH skulle ta för det vi ville ha och de ville då ha ca 50 000 för vårt önskade paket, medan vi hos "Hemma" gjorde en bra deal och fick 37 % rabatt, så vi betalade 35 000.
 
Vi ska bygga med Myresjöhus. Om vi vill ha rostfritt så blir det 23500:- extra. Om vi väljer att köpa själva drar dom av 21500. Alltså kan jag handla rostfria vitvaror för ca 44500:-

Kollade på Il Mastodonto, elgiganten, vad jag skulle få betala där. För en bra spis med dubbelugn, vinkyl, två st kyl/frys, diskmaskin, micro, tvättmaskin och en torktumlare, skulle vi få betala ca 45', och då med en rabatt på ca7'. Allt utom TM o TT i rostfritt. Helt ok tycker jag då TM o TT inte ingick i de priser vi fick från
M-hus.

//Benny
 
Vi ska bygga ett Skidstahus och tjänade mycket på att välja bort vitvarorna.

 
Benny044 skrev:
Vi ska bygga med Myresjöhus. Om vi vill ha rostfritt så blir det 23500:- extra. Om vi väljer att köpa själva drar dom av 21500. Alltså kan jag handla rostfria vitvaror för ca 44500:-
Förutsättningarna är likartade, har dock inte exakta summorna för avdrag eller uppgradering/tillägg för rf.

Jag gjorde ett "pricerun" och plockade ihop samma Siemenspaket som finns i Myresjös "Stilpaket rostfritt"... och kunde från totalt två leverantörer med fri frakt knåpa ihop paketet för 39485:-...

Förutsatt att summorna är i paritet med de angivna kan det således finnas en hel del att hämta även utan försänkningar i vitvarubranschen...

Mellanskillnaden räcker ju för att byta upp till induktionshäll om man nu vill det, eller varför inte en grillhäll?

Väntar på besked rörande vad vår lokale Myrsjönasare har för villkor! Stämmer kalkylerandet ovan får han f-n slänga in en grillhäll på köpet!!!
 
Slår mej just vilken sjuk ekvation det är fråga om:

Om MH ger riktigt dåliga villkor på rabatten och ligger kvar på samma nivå på uppgradering...

Snacka om "loose-loose situation" >:(
 
Eksjöhus vill ha 20 000 extra för vitvaror i rostfritt.
Dock oklart vad avdraget skulle bli om man köpte prylarna själv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.