Fick reklambladet från Bauhaus i lådan tillsammans med morgontidningen imorse och där är kampanj på Makita LS100 för 1495:-

Min fråga är såklart om den är något att ha? Har idag något riktigt skit från Best Tools (ett "arv" från polarn) som låter i samma liga som en 747:a.

Nu är det ju ingen panik med ny kap/gersåg då renoveringen just nu är klar med de projekt vi har planerat för vintern, däremot är det nya saker som skall göras när sommaren kommer... ja, projekt finns det väl alltid.
 
Säkert en helt okej såg för de pengarna. Begränsningarna ligger mer i dess begränsade kapkapacitet. Så länge du inte kommer att behöva kapa något bredare än 130 mm kommer sågen förmodligen att göra dig nöjd.
 
Ajdå, missade att den inte tog mer än så... det var ju lite i lägsta laget.

Då blir det till att avvakta istället.
 
Jag var och valde kapgersåg igår. Kände på dem efter hur "rangliga" dem var. Den Makitan som finns i reklambladet kände jag på hos Bauhaus. Den var tyvärr lite ranglig. Inte mycket men inte vad jag förväntade mig av ett känt märke.
 
Metabo har ju en riktig billig såg. Tror den heter LS210. Har endast testat den en gång, men då sågade den helt ok. Har laser och den kändes väl ok för en så pass billig såg. (1000 inkl. moms) Dock är sågkapaciteten tämligen begränsat.
 
Haha, tänkte faktiskt precis göra en sökning efter nämnda makitasåg.
Nu slapp jag både fråga och köra och köpa.
Hmmm, vad ska jag nu göra med mina pengar...?
 
CCPusher skrev:
Haha, tänkte faktiskt precis göra en sökning efter nämnda makitasåg.
Nu slapp jag både fråga och köra och köpa.
Hmmm, vad ska jag nu göra med mina pengar...?
OM det är mycket pengar -->köp Festool.
Om det inte är mycket pengar --> spara till Festool
;-) :)
 
Martin_Blomberg skrev:
OM det är mycket pengar -->köp Festool.
Om det inte är mycket pengar --> spara till Festool
;-) :)
Jojo, den var ju given.. ;oP
Men vilken festo? ;-D
 
Åhå, men är det inte roligare med en kexmaskin eller en dominofräs eller en överhandsfräs eller en.... eller...
 
Köpte makitan på Bauhaus, tar inte så grovt virke men ger fina snitt tycker jag.
 
Bezt skrev:
Köpte makitan på Bauhaus, tar inte så grovt virke men ger fina snitt tycker jag.
Hur tycker du sågen är i övrigt?
Med tanke på kvalitet, exakthet, osv. ditt generella intryck av sågen alltså..
 
Har bara kört en billig kinasåg och en Dewalt som sågade snett att jämföra med, och jämfört med de så är ju denna bra. Det sitter ju en bra klinga på Makitan och sågen går tyst och sågar bra. Nackdelen är ju som sagt att den inte tar så grovt virke, men går ju att ta fram cirkelsågen om man vill såga större. Tycker inte den känns ranglig, inte mer ranglig än Dewalten jag sågade med iaf.
 
För idag fick jag info från Bauhaus att dom inte kan reparera min Metabo LS210. Kostade 800kr.o dom säljs tydligen inte längre.Tog 2 mån. att få det svaret. Gillade maskinen tills den började krångla. Så nu står jag utan maskin.
Synd att dom inte sa nått om Makitan.
Ingen annan maskin för c:a 1500kr. som kan rekomenderas ???
Mvh
 
För 1.350kr på Hornbach. Hur e Rexon kvaliteten jmf. med Bosch grön generellt ??
Mvh
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.