Jag och mannen ska snart köpa kök från Ikea och har hela tiden trott att man måste köpa Ikeas inbyggnadsmicro men jag har för mig att någon här skrivit att man kan köpa från annat ställe men att man måste ändra lite på skåpet. Har någon gjort detta och har det blivit bra? Kanske har bilder att visa?

Hälsningar Tessan
 
Vi monterade en Bosch micro i vårt IKEA-skåp i förra köket utan problem. Hade aldrig en tanke på att det inte skulle passa... Vi hade f.ö. även en Bosch varmluftsugn monterad i samma skåp.
 
Vi har samma som zno, Bosch micro och ugn i IKEAstomme, funkar fint.
Passbiten till skåpet kommer med klisterremsa (laminat) så man kan ändra höjden på den vid behov.
 
Jag satte in en annan micro i ett ikea överskåp. Det gick jättefint, men luckan som sitter ovanför blir lite hög eftersom ikeas micro är 3 cm lägre än andra tillverkare. Det löste vi genom att kapa luckan i ovankant. Blev jättebra och syns inte alls.

Så som andra säger, det går absolut, men det krävs lite modifikation. Skulle våra luckor inte varit helt släta, skulle det dock ha blivit krångligt.

Ska du ha micron i ett överskåp, eller i ett högskåp?
 
Frebbe, jag ska ha micron i ett högskåp tillsammans med en ugn.
 
Vi behövde som sagt inte kapa nå annat än den decimeter höga passbit som var med eller om vi köpte till skåpet. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.