IKEA har i dagarna släppt en ny badrumsserie som heter God Morgon. Tyvärr finns den ännu inte uppe i Kållered eller Bäckebol så att man kan titta på den innan man köper.

Har någon satt upp den i sitt badrum ännu eller sett den? Vad tycker ni?

Serien är mycket billigare än motsvarande hos de flesta andra leverantörer men hur är kvaliteten och "känslan"? Vill så gärna att det ska vara billigt, bra och snyggt!!!

Laja
 
T
Smakar det så kostar det, finns inga genvägar!

All kinesisk inredning är tillexempel för det mesta skit. Som man kan hitta på Tr*ndIm*ort........
 
Uppar den här lite. Ingen som har köpt GodMorgon eller Lillången? Oxå intresserad av att höra erfarenheter. Har sett dom som hastigast i Uppsala och tyckte då att skillnaden i känsla var liten jmfrt med Svedbergs och de andra drakarna.
 
tank77 skrev:
Smakar det så kostar det, finns inga genvägar!

All kinesisk inredning är tillexempel för det mesta skit. Som man kan hitta på Tr*ndIm*ort........
Skitsnack. Vi och många andra har handlat mycket fina produkter från Trendimport.
 
T
ThomasLindgren skrev:
Skitsnack. Vi och många andra har handlat mycket fina produkter från Trendimport.
Inget skitsnack, det är milsvid skillnad i kvalitet och utförande.

Bara att känna i dörrar, hur dom öppnas och stängs samt finish på möblerna.

Tillexempel Dansanis grejor är sjukt fina men visst det kostar därefter.
 
T
y98matan skrev:
Uppar den här lite. Ingen som har köpt GodMorgon eller Lillången? Oxå intresserad av att höra erfarenheter. Har sett dom som hastigast i Uppsala och tyckte då att skillnaden i känsla var liten jmfrt med Svedbergs och de andra drakarna.
Var på Ikea i helgen och av vad jag kunde se så var dom helt ok, mjukstängning och allt. Utbudet är kanske inte så stort eftersom det mesta/allt i luckväg var i högblankt vitt.
 
Jag har oxå kollat in dem.
De ser mycket bra ut. Lådorna känns mycket bättre än de flesta andra tillverkares.
Bra lösningar på avloppsdragning, fästen och allt.
Ska själv köpa sen sån när kaklet är på plats.
 
Det är så STOR skillnad i pris att man tycker det borde vara lite skillnad i kvalité. Står att de är belagda med ABS-plast. Ska de tåla fukt bra då? Vad är de dyrare märkena uppbygda av?
 
självklart ska de tåla fukt om de är gjorda för ett badrum!
Vi kommer att inhandla badrumsmöbler ifrån ikea, och det verkar faktiskt prisvärt och bra!
 
Jag var på IKEA idag och kikade på god morgon serien och tycker den verkar väldigt bra med tanke på priset.

Det jag inte hittade hos IKEA Bäckebol var ett handfat med avställningsytor på båda sidorna om handfatet. Fanns dock en massa andra modeller med dubbla handfat. Någon som sett någon sådan modell? Bredden bör vara runt 90-100cm.
 
almanakis skrev:
självklart ska de tåla fukt om de är gjorda för ett badrum!
Vi kommer att inhandla badrumsmöbler ifrån ikea, och det verkar faktiskt prisvärt och bra!
Var och kikade på Kviks kök och badrum, och deras badrumsmöbler är inte behandlade på något annat vis än köksskåparna/luckorna. Fast då kanske de sistnämnda tom är behandlade för att klara fukt? Blev lite misstänksam kring deras badrumsmöbler, när de sa att de var samma som köksskåparna... Någon som vet mer?
 
Jag skulle kunnda tänka mig Ikeas badrumsskåp (högskåp) men ett annat fabrikat på kommoden...men det är nog inte samma vitfärg, så det känns vanskligt att blanda...
 
R
Produkterna är nog gjorda för badrum men det är alltid svårt att säga om ny serie är bra eller dålig eftersom det kräver lite tid innan man vet det. Det bästa med Ikea är att man kan reklamera om något går fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.