Hur går det? Fick du tag i kvistfi pärlspont? Hur länge tänker du låta det ligga innan du använder det? Jag funderar på att ge mig på en synnerligen ekonomirenovering av vårt nya kök genom att byta de tråkiga 80-talsluckorna mot egensnickrade pärlspont-luckor. Blir i väntan på att det blir tid att byta hela köket.
 
Verkar troligt. Oerhört trist när sånt händer.
 
Åh fy f-n va surt....och jag deppar för att jag inte hunnit renovera jäntans sovrum än.
Man får lite annan syn på tillvaron nu.
 
UlfY skrev:
Hur går det? Fick du tag i kvistfi pärlspont? Hur länge tänker du låta det ligga innan du använder det? Jag funderar på att ge mig på en synnerligen ekonomirenovering av vårt nya kök genom att byta de tråkiga 80-talsluckorna mot egensnickrade pärlspont-luckor. Blir i väntan på att det blir tid att byta hela köket.

Oj...hittade denna gamla tråd.

Om jag hittat kvistfritt virke sen dess...tja..efter min trådstart så hände det en del kan man säga...följ tråden om husbranden så förstår du.

Hittade inte bara några brädor. Råkade ramla över ett litet litet vanligt virkeslager på 1000 kubikmeter eller i runda slängar 25 långtradarlass med virke. Borde räcka till ett pärlspontkök kan jag tycka.

Så just för tillfället har jag faktiskt avbokat min kvistrena beställning. Kändes onödigt då jag har väl omkring 15 kubikmeter själv. Dumt att åka bort att köpa då.

Sen att jag råkar ut för ett smärre litet missöde med huset som blev lite för varmt är en helt annan story. Tack och lov hann jag aldrig bygga mitt kök och än mer brist på tid blev det nu. Men jag har ett till hus som behöver ett kök....

Följ vår resa i Viksbergstråden!
 
Lycka till!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.