Status
Tråden går ej att kommentera.
Ska bredspackla våran hall, ca 12kvm, och ca 5kvm i köket där vi ska ha glasskiva som stänkskydd.. Har fått offert på 2000-3000 beroende på om det blir mycket bubblor i hallen och det behövs spacklas två grr... Låter det rimligt? Utan kvitto, ingen moms :p
 
Ja det verkar rimligt, 8-10 timmars arbete 200 kr timmen + material. Hade tagit den offerten direkt.
Bredspackling vinner man klart på att ta ett proffs, det är inte helt lätt att få det snyggt med lite spackel och minimal slipning som ett proffs får. Vi amatörer lägger på för mycket och får slipa halvt ihjäl oss innan det blir bra.
 
Ok! vi är oxå nöjda med priset, så nu får vi hoppas att han är duktig! Men vi har iaf två referenser att gå på ;) Och de har varit väldigt nöjda!
 
Är det vägg eller golvyta som avses?

/Kent
 
Spackla totalt 17 kvadrat väggyta en gång tar absolut inte 8-10 timmar. Det gör man på två timmar. Om det nu bara är bredspackling en gång som gäller och att det inte är en sjuhelsikes massa vinklar och vrår. Då tar det väl det dubbla. Åtgången av spackel är väl någonstans mellan 10- 20 liter.
 
Det är väggyta som ska spacklas.. Det råkar faktiskt vara lite extra vinklar i hallen.. Han sa att han trodde att det skulle räcka med att spackla 1 gång i hallen, men han tyckte strukturtapeten som ska spacklas över satt lite dåligt.. därför fanns det risk för att det skulle bli blåsor... Hmm... får se vad som händer... Nu blir jag nervös när det kommer så skilda svar! :eek:
 
Gör så att du river ner strukturtapeten som sitter dåligt innan han kommer så är ju saken biff. Då kan du säga att han får 2000:-. Det är ju aldrig fel att försöka pruta i dessa tider... Alla vill ju ha att göra.
 
Men om jag river ner strukturtapeten och inte får bort allt, blir det inte bara merjobb för målarn då? :surprised:
 
12+7 kvm väggyta. Max två timmar för min granne som är målare. Jag hade behövt en stund till på mig.Grannen gissade på en timme ungefär men där pratar vi en som kan spackla oerhört snabbt och knappt behöver slipa ett dugg.
Knappt dubbla tidem om det behövs två skikt.

Se det lite praktiskt, tror ni en målare lägger en arbetsdag för att spackla väggarna i ett rum med väggytan 16 kvm? Då hade t om jag kunnat göra det fortsare *S*

Varför spaltar han inte ner strukturtapeten? Specielt om den sitter dåligt så borde det vara det bästa?

/Kent
 
Åhhh.. Jag blir helt förvirrad.. Men rent konkret, det verkar alltså som att majoriteten tycker att målaren tagit i ordentligt med priset???
 
Svar JA! Men vi har ju inte sett det han sett så det kan ju finnas hakar.
 
Vad tror du Jens_H att det skulle kunna finnas för hakar som gör att han satt priset högt? Jag skrev inte förrut att han står för allt material, vet inte om det gör någon skillnad på priset??? Det kanske är dyrt ändå?
 
Inte dyrt nej, mest bara tiden jag reagerade på.
En hink spackel av bra kvalitet kostar en del, gissningvis 200-300:- Längesen jag spacklade ju *S*
Han gör väl lätt av med tre-fyra hinkar om det är lite ojämnt och skall bli slätt.
Med den materialåtgången så köper jag priset fullt ut.
Pruta inte ner det men bjud honom på kaffe etc så blir nog jobbet som ni förväntat er och mer därtill.
Är han proffs så tar det inte många timmar men det kan bli utsträckt på två dagar på grund av torktider och sen drar det en del spackel, och är han proffs så köper han inte spacklet på byggmax *S*

/Kent
 
Både referenserna och han själv säger att han är riktigt snabb! :) ok, nu blev jag lite lugnare.. haha.. det ska nog bli bra, jag sa iaf att vi ville ha det absolut bästa resultatet och det sa han att vi skulle få!! :D Nu kan jag gå och lägga mig och ha en sak mindre att grubbla över!
 
Hemmakatten
Och du är medveten om att ifall jobbet blir dåligt gjort så har du inga garantier och kan inte klaga. Fattar inte att man vill betala svart, framförallt inte nu när ROT-avdraget finns och framförallt inte för risken. Samhällsmoraliskt är det ju förkastligt, men det vet du väl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.