La nyligen ca 30kvm av Bauhaus Ceramico klinkerliknande laminat, blev kanonsnyggt.
Någon dag senare började det bli glapp på kortsidorna av skivorna. Låsfunktionen har släppt och ett glapp i höjdled märks när man går på det.
Golvet är lagt ovanpå den gamla plastmattan som är stum i sig själv men hela golvet har lite svikt då det är lagt på bjälkar, la 2mm skum matta under. Har kontaktat Bauhaus som bara vidarinformerar tillverkaren om problemet, och det lär ta ett bra tag innan de hör av sig. Under tiden vill jag få det fixat. Ska jag bryta upp det och lägga om med lim eller ska jag vänta på att tillverkaren kommer och tittar på det och riskera att under tiden små flisor slits av vid glappen och får det att se kasst ut. :-/
Vad hade ni gjort.
 
Har varit med om samm problem! Då med ett biligt "skit" golv från rusta. Jag klarade av detta genom att ta veck ngra trösklar och sedan slå i hop golvet igen, men med lim í de fogar som hade gått upp.
 
har gjort en liknande tabbe en golv

"la 2mm skum matta under" var det av billig modell? det som pergo säljer som är blåaktig är tusen ggr bättre

med den billiga foamen från byggmax knakade det i skarvarna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.