vi har problem med våran kvalitetsansvarige. Problemet är att han är väldigt otillgänglig, han har inte varit ute hos oss på 1 år. Nu behöver vi verkligen hans hjälp eftersom vi är osäkra på hur vi ska gå vidare. Han svarar inte på mobilen och ringer inte tillbaka till oss.

Vad kan vi göra? Finns det någon myndighet vi kan vända oss till? Finns det någon som haft samma problem och i så fall hur har ni gått till väga?

/christer
 
Om KA inte sköter sitt jobb så får ni avsluta samarbetet och anlita en ny.
Säg upp avtalet skriftligt när ni har någon annan som är villig att överta uppdraget.
Anmäl den nya KA:n till kommunen samt förklara för dem varför ni valt att byta.
Meddela gärna den gamla KA:s certifieringsorgan hur han försummat ert bygge.
 
Om vi säger upp KA för att han försummat sitt jobb. Finns det något sätt att bestrida så att vi kan få tillbaka pengarna vi betalat när vi anlitade KA?
 
Självklart skall ni ju inte betala för mer arbete än det som är utfört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.