Hej..

Någon som har erfarenhet av SpectraLocks självlysande epoxyfog? Jag har fått en sånt kitt som jag funderar på att ha på golvet i badrummet, färgen är silver..
 
:eek: Ska du snitsla en bana till toan? :rolleyes:
 
haha.. yes...

Kan det bli strul med denan fog på golvet? fogen ska visst vara vattentät.
 
K
Jag antar att den fogen inte borde bottna. Kolla lite säkerhet och sånt också eftersom epoxy inte är nåt man leker med utan att veta hur.
 
Själv har jag ingen erfarenhet av just din epoxyfog men har jobbat en hel del med andra märken.

Epoxyfogar/fästmassor (samma massa används oftast till både och) är defenitivt inget för lekmän. För att arbeta med dessa proffessionellt krävs läkarintyg samt kurs för rätt tillvägagångssätt. De kan vara extremt allergiframkallande. Insisterar du fortfarande så se till att läsa instruktioner noga samt att du använder heltäckande skyddsklädsel samt andningsmask. Flertalet bekanta har slarvat med detta och kan inte ens vistas i närheten när epoxybaserade produkter används.

För övrigt (förutom miljövidrigheten) är det en utmärkt produkt som både är extremt tät, stark och tålig.
 
Hej hej...

Ja vi fogade golvet med denna produkt (kostade över 2500norska kronor) i Helgen och det blev riktigt bra!! Självlysande blev det också,,,

Stog att färgen var Silver Metallic men ljusgrått var nog mer sant... Kollar man noga på fogen så ser den faktiskt ut som "vanlig" fog....

Blandningen bestod av 4 olika delar, 2 flytande och 2 pulver, blandningen var enkel men kräver en kraftig blandare då massan blev väldigt tungflytande.
Man hade ca 30-40 minuter på sig att foga. Fogningen var ett riktigt tungt jobb.
Efter fogningen så var det en kort väntetid innan man körde "inital wash", då tog man en hink med vatten och ett pulver i en påse... en timme efter detta så körde man "final wash" även detta med ett pulver. Tvättningen var enkel, mycket smidigare än "vanlig fogmasa".


Totalt så tog det ca 2 timmar att foga golvet ink. väntetider.

Vi får se hur hållbart det är....
 
Har du nån bild på det? Alltså, där man även ser den självlysande effekten.
 
Försökte men min kamera gillade inte att ta kort utn blixt.. ska testa mer sen...
 
Här kommer 3 bilder på den självlysande fogen :

dscn0099.jpg
dscn0098.jpg

fogen i dagsljus :
dscn0101.jpg
 
1. Syns lite svagt. :cool:
2. = kolkällare. :eek:
3. Ser ut som ett vanligt golv. :)

Jag förstår att det kan va svårt att få till en bild under dessa förutsättningarna. Men tack iaf!
 
Jo det var inte lätt.. Men det lyser blått iaf.... Släcker man lyset helt så lyser det rejält kan jag lova...
 
K
ejwbegysv skrev:
Ja vi fogade golvet med denna produkt (kostade över 2500norska kronor) i Helgen och det blev riktigt bra!! Självlysande blev det också,,,
Det var dyrt med tanke på att den säljs för en tusing/hink i Sverige.
 
som sagt så fick jag det gratis.. så det var billigare...
 
K
Gratis är gott... godare än billigt :)
 
Du kan väl skicka en ny bild i höst, tillsammans men en historia om när den självlysande fogen räddade dig! *skratt*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.