Hej!

Vill ge tips till de som funderar på att renovera badrummet att använda
Kiltos Kerasafesystem för tätskiktet, mycket enkelt och smidigt att sätta på plats.
 
  • Bild 036.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
är kostnaden högre än vanligt tätskikt ?
 
Hej!

Jag tror jag gav mellan 3 - 4000 kr för tätskiktet,
du målar med vanlig blå sörja under kerasafeduken (1ggr).
Badrummet är ca 7kvm
 
matteamatör skrev:
Hej!

Jag tror jag gav mellan 3 - 4000 kr för tätskiktet,
du målar med vanlig blå sörja under kerasafeduken (1ggr).
Badrummet är ca 7kvm
Lyfter denna tråd
Vanlig blå sörja ?
Jag trodde att den vanliga var keragreen (grön),
och att man skulle använda PRO TS till duken?
Men jag har inte hittat PRO TS på tex Krauta som säljer duken,
vad gäller igentligen kan man använda keragreen eller måste jag leta upp pro TS??
 
eddie skrev:
Lyfter denna tråd
Vanlig blå sörja ?
Jag trodde att den vanliga var keragreen (grön),
och att man skulle använda PRO TS till duken?
Men jag har inte hittat PRO TS på tex Krauta som säljer duken,
vad gäller igentligen kan man använda keragreen eller måste jag leta upp pro TS??
Enligt tillverkarens broschyr är det Keragreen man använder till Kerasefvåderna:
http://www.kiilto.se/attachments/sakra_vatutrymmen.pdf
Färgen på Keragreen verkar mer turkosblå än grön enligt bilderna.

Själv ska jag snart välja tätskiktstillverkare och jag tycker trådskaparens pris verkar lågt i förhållande till det jag kommit fram till. matteamatör: Vad har du för inköpsställe?
 
är kerasafe den billigaste av dukarna som finns på marknaden.
Och är denna listad på GVK för kartonggips`?

mvh Nicholas
 
puff för min fråga!
 
Vi köpte Keragreen/Kerasafe på Bauhaus. Ett badrum på 5,5 kvm, med duk på väggen och bara "sörja" på golvet. Strax under 8000 spänn. Ganska lätt att jobba med, även om jag inte har något annat att jämföra med
 
tycker det låter dyrt, men jag kanske har fel?
 
När jag byggde mitt badrum i somras använde jag mig av Kerrasafesystemet och min bedömning är att det blir marginellt dyrare med duk än att bara köra massa.

I mitt fall valde jag duksystemet för att det kändes tryggare då man aldrig gjort detta tidigare och vet hur ett tätskit ska se ut. Ser man till prisskillnaden mellan duk och inte så är det i sammanhanget inget att prata om utan min bedömning är eftersom att det går mindre massa när man kör duken så blev extrakostnaden för ett badrum på ca 10m2 ca ett par tusen kronor och det var det väl värt med tanke på att jag vet att duken i sig ger ett tryggt tätskikt och jag behöver inte fundera om jag använt för lite eller för mycket tätmassa.

Ser man till den totala kostnaden för hela badrummet så är det inga pengar.

Så mitt tips till den som inte gjort badrum tidigare är att kör med duk och var nogrann att följa instruktionerna så kan du känna dig riktigt trygg.
 
ok,. låter vettigt då..
Men körde du duk på golvet oxå?

Mvh Nicholas
 
Priser Bauhaus Kalmar:

Kerasafe 30x1m 3195:-
Keragreen 10liter 849:-
Keragreen 5 liter 579:-
Kiilto startprimer 3 liter 239:-
 
almanakis skrev:
ok,. låter vettigt då..
Men körde du duk på golvet oxå?

Mvh Nicholas
Man behöver inte köra duk på golvet om man har betong/flytspackel.
 
Hmm....nu förstår jag inte riktigt hur du (johnalder) menar med att man inte behöver köra duk på golvet.

Oavsett underlag på golvet (betong/flytspackel) måste man ha ett godkänt tätskikt ovanpå underlaget och eftersom att jag redan använt duk på väggar så körde jag även duk på golvet.

Skälet är samma som tidigare, dvs duken i sig är ett godkänt tätskikt det gör att jag inte behöver fundera så mycket mera så länge den monterats enligt tillverkarens anvisningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.