Jag har just flyttat in i en lägenhet och har börjat se över sådant som behöver åtgärdas!
Bland det första jag märker är att den tidigare ägaren som gett sig an att lägga in ett parkettgolv, har missat med att lämna rejäla rörelsefogar intill väggar & trösklar.
Resultatet nu efter det att golvet svällt blir att golver sviktar lite här & där. Golvet liksom pressas uppåt av trycket en aning. Väldigt irriterande!!! Min tanke är att plocka bort alla socklar och lister, för att sen fräsa upp en större distans. Detta ska tydligen göra så att golvet liksom lägger sig till rätta igen,

Min igentliga fråga är om någon har någon aning om vilket typ av verktyg jag kan använda för detta jobb??? En cirkelsåg med ställbar klinga kommer inte nog nära väggen. En feinsåg känns ut att bli lite fel det också. Någon som har en ide???

Mvh Thomas
 
Det mest lämpade jag vet är en Fein multimaster, eller bosch varianten med samma funktion.
 
Skulle också kunna använda en billig lamellfräs (kexmaskin) för 500:- men den kommer inte in i hörnorna, men du kan då köra bort ca 10mm och snabbt går det då den i princip fungerar som en cirkelsåg och du kan även sätta djupet du vill såga på. En Bosch Multi kostar ca 900:- plus någon hundralapp för rätt klinga, tar lite längre tid, fixar hörnen och är betydligt mera användbar till andra saker jämfört med lamellfräsen.
 
De gånger jag har ökat rörelsefogar har jag använt mig av antingen multimaster och/eller stämjärn. Inget av sätten är speciellt jobbiga, men det tar en stund.
 
Tack för snabbs svar.. Jag tänkte väl att det var den smidigaste sättet att lösa problemet på!

Mvh Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.