Hejsan! Jag undrar vad man ska ha under kaklet, nu är det våtrumsmatta på spånskiva. Ska man sätta på nån annan skiva på spånskivan (Typ minerit tex) för man kan väl inte bara kakla på spånskivan

MVH Roger:)
 
T
Alltså behöver jag bara byta skivan i dusch delen och inte i hela badrummet. Och bara kakla direkt på spånskivan tex bakom toastolen och tvättstället, det är dessutom en innervägg där duschen är.

Ni får ursäkta att jag frågar mycket men man är ju ny i branchen:D
 
Redigerat:
Du ska ta bort alla väggskivor om de är av spån. Bytt till våtrumsskiva exempelvis Marmox eller annan.
Vad har du i golvet?
 
T
MEN, i länken jag postade står allt du behöver veta!!
 
Hej!
Pratade med länsförsäkringar idag, och vi bygger älvsbyhus, där får vi badrummet med spånskivor, enligt de så tyckte de att det var ok att sätta på en vanlig gipskiva,med kartongbeklädnad och därefter sätta på tätskikt i form av duk/matta såsom Maxit Z-line foil. Detta tätskikt är godkänt enligt GVK på vanligt gips vilket även försäkringsbolaget godkänner, som också är det viktiga då det är de som ska betala sedan om något händer.

Mvh Nicholas
 
BAS skrev:
Du ska ta bort alla väggskivor om de är av spån. Bytt till våtrumsskiva exempelvis Marmox eller annan.
Vad har du i golvet?
Betonggolv. Jag hade hoppats att slippa byta alla skivor i toan eftersom att duschen är avskärmad från det övriga.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.