Ser i en del inlägg att man skriver ett huvudord som blir blåmarkerat och innehåller en länk till önskad webbsida. Ex. om du vill ge information om en viss produkt, så är det tjusigt att bara skriva "här" hittar du det du söker, och så innehåller det lilla ordet "här" hela länken. Nu använder jag metoden att kopiera en sidas låååånga, låååånga adress och det ser inte lika snyggt ut.

Hur gör jag, HTML eller?

Kjell G
 
Nej, när du har klickat fram svarsrutan och skriver ditt svar har du ett antal tecken och div annat ovanför rutan. Övre raden: Textformatering, textstorlek, smilies, bifogade filer, ångra, gör om .
Undre raden: Fetstil, kursiv, understruken, numrerad lista, punktlista, minska indrag, öka indrag och TA DA Infoga länk! Det är den symbolen som ser ut som en jordglob med något i höger mederkant, samma symbol med det röda krysset över betyder ta bort länk.

Nu har du förhoppningsvis kopierat adressen till länken du vill visa, du markerar ordet du vill ha länken i, så här, du klickar klistra in i fältet Adress och OK. Där ska din länk vara om du inte missat så att http:// försvunnit

Det här ser väldigr rörigt ut tyvärr, men prova i den här tråden så kan jag rensa sedan om det inte vill sig
 
Sorry, i min variant finns det grå rubrik Snabbsvar, där är rutan jag skriver in mitt inlägg och den innehåller inget av det du nämner. Avancerat läge ger inte heller det du beskriver. Har kanske nåt problem med webbläsaren/brandväggen?

Kjell G
 
Om du använder Posta svar då?
 
Nej, lika illa där. Ruta för rubrik, ruta för svar, knappar Skicka svar, Förhandsgranska, ruta för Ytterligare inställningar men där finns inget av det du beskrivit. Sitter på jobbet just nu och där är det samma som hemma.

Kjell G
 
Gå in under Inställningar , skrolla dig ner till Övriga inställningar och ändra Redigeringsgränssnitt till 2 eller 3!
Visste väl att det var något jag gjort en gång för läääääääääääääääääänge sedan :)
 
Redigerat:
Tada!!

Tack, där satt den, känns som att kliva in i VIP-rummet:)

Kjell G
 
Redigerat:
Går det att använda "embeded" html kod i foruminläggen för ex bilder? Jag får inte till det...
 
annars så kan du skriva såhära [.url=www.google.se]Google[./url]
utan punkterna blir det såhära Google
om du vill använda en bild för att länka skriver du såhära(utan punkter igen förstås)
[.url=www.hultafors.se][.img]http://www.tilbudet.nu/Bilder/hammare.jpg[./img][./url]
och det blir såhära
hammare.jpg
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.