Jag håller på att renovera en liten toalett där belysningen sitter på väggen på ena kortsidan. Nu är det så att jag gärna skulle vilja ha belysning till spegelskåpet över handfatet också som sitter på långsidan.

Kablarna till den befintliga belysningen kommer bara ut genom ett vp rör från väggen direkt till lampan. Nu är redan plastmattan inlagd så att byta gipsskivor på väggarna går inte och utanpåliggande kabel vill jag heller inte ha. Avståndet från den befintliga belysningen till där spegelskåpet kommer att sitta är ca 1 m (0,5m sen ett hörn och sen 0,5 m till).
 
Du får väl sätta en ficklampa över spegelskåpet!? :D

Seriöst då. Ingen kabel ingen ström inget ljus så vad har du för alternativ om det inte går att lägga rör och kabel i väggen? Taket? Men då blir det utanpå från taket och ner.
 
Går de inte att såga upp ett spår med vinkelslip eller nåt och lägga rör i spåret och sen spackla igen det och sätta in en sån rot-dosa där lampan sitter idag?
 
Tja, kan du hacka hål i gipset och sedan lappa igen så kan du väl få in vad som behövs. Kan du bara fästa dosan ordentligt så.
 
Får se hur jag gör, lutar åt att låta bli :) Har redan bredspacklat väggarna och slipat dem. Sen blir det ju billigare med ett spegelskåp utan belysning hehe.
 
Lite oseriöst: LIten spot mot en lagom vinklad spegel ovanför spegelskåpet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.