MatildaSofia skrev:
Jo jag har sett filmen, och det är väl den typen och de takhängda man ser mest. Vad skulle Du valt till mitt hus?
Kanske den här (om den ska hänga från taket, annars skulle jag gå på gungstolen från bilden), inte för att den är med i den filmen ;) men bara för att den är lite annorlunda och ffa. snygg, ska du ha en soffa hängande i två kedjor kan du ju köpa vilken fin, målad träsoffa som helst i Sverige och kapa av benen på den, blir säkert billigare än att frakta från USA :), det blir också precis lika fint, men jag skulle inte kosta på mig frakten för en soffa med avkapade ben, den kan du göra precis lika bra själv med inhemskt material ;) och slutresultatet blir inte sämre eller mindre snyggt än böjträ'swingen' på den här bilden, men ska du lika frakta över det så kan det ju gärna vara nåt som def. inte finns att köpa i Sverige :).

MVH :)//Christina.
CS1015_l.jpg
 
Se där - inte hade jag tänkt mig nåt sånt! Men denna gav verkligen halust - ursnygg och ser också bekväm ut i all sin enkelhet!
 
Ja, visst var den läcker :) och precis så där fantastiskt enkel (nästan 'simpel'), men ändå utsökt :-*

MVH//Christina.
 
Byggimpert!!! :surprised: är du den största guden här eller vad--- du får alla mina röster... ;D :D

En sådan vill jag också ha nu..
Men, måste man köra en sort rakt av, eller kan man blanda stolar/soffor. Det är väl charmigt?
 
MatildaSofia skrev:
Men, måste man köra en sort rakt av, eller kan man blanda stolar/soffor. Det är väl charmigt?
Självklart....... så både kan och ska ;) du blanda, jag tycker att det är det mest personliga, snygga och charmigaste av allt :).
Du vill väl inte att just din veranda ska se ut som en av sidorna ur reklambladet från möbelaffären på orten :) ;).

MVH//Christina.
 
Om du ska ha amerikanska verandamöbler måste du ju ha en Adirondack chair, urtypen av alla amerikanska verandamöberl!

Här kommer lite exempel på hur det ska se ut ;D
PW005.jpg

PL026.jpg

I sverige säljer Folkhemmet en variant av adirondack stolar, kika in på www.folkhemmet.com. Jag såg också en annons för en affär på karlaplan i stockholm som sålde ut 2:a handssortering av vitmålade stolar inkl fotpall för 995 SEK! Jag är själv på jakt efter amerikanska verandamöbeler till vårt kommande hus. Uppdatera oss gärna på hur det går för dig i jakten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.