Hur installerar man en vevhusvärmare med termostat? (Panasonic) Har googlat efter bilder utan resultat.
 
Vilken modell har du?

/Flugfiskarn
 
Panasonic CS-PE12CKE
 
Jag har letat efter en manual,som visar hur man kopplar in en vevhusvärmare,men har som du inte hittat någon.Men då mina pumpar(EKEB) har vevhusvärmare,så kollade jag upp min servicemanual.Och där kan man se hur och var den skall kopplas in(Se bifogad bild).Den skall matas med 230V,och det kan man ta ut mellan stift 2 och 4 på EKEB(Kopplingsplinten på utedelen).Vet inte om det är så på din pump,men det går ju mäta upp.Och värmaren skall ju sitta runt kompressorn under isoleringen/ljuddämpningen.Hoppas du blir hjälpt av detta?

/Flugfiskarn
 
  • WiringDiagramEKEB.jpg
Redigerat:
Tackar, vad bra. Vet du om termostaten skall känna av temperaturen på kompressorn eller yttertemperaturen o sitta mot annat föremål?
 
Flugfiskarn skrev:
Jag har letat efter en manual,som visar hur man kopplar in en vevhusvärmare,men har som du inte hittat någon.Men då mina pumpar(EKEB) har vevhusvärmare,så kollade jag upp min servicemanual.Och där kan man se hur och var den skall kopplas in(Se bifogad bild).Den skall matas med 230V,och det kan man ta ut mellan stift 2 och 4 på EKEB(Kopplingsplinten på utedelen).Vet inte om det är så på din pump,men det går ju mäta upp.Och värmaren skall ju sitta runt kompressorn under isoleringen/ljuddämpningen.Hoppas du blir hjälpt av detta?

/Flugfiskarn
Se mitt förra inlägg här ovan.:)

Ett litet tillägg bara till detta.Värmaren skall sitta nästan längst ned på kompressorn,för det är där all olja samlas då den står stilla.Du får återkomma med en rapport,om hur det gick för dig?Eller om du har fler frågor,så skall jag försöka besvara dem.

/Flugfiskarn
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.