Programvredet på vår tvättmaskin (Whirlpool AWM-053-1200) lever från och med idag sitt eget liv. :surprised: Det kvittar vad man ställer den på, efter en stund steppar den vidare till nästa program. Sedan vidare runt, runt med smärre uppehåll. >:( :'(

::) Är det programstyrningen som är kass eller kan det va nåt annat? ???
 
Den har fått en överdos av smileysar. Om du öppnar tvättmedelsfacket och tiltar maskinen åt sidan och häller ut dem så kommer den säkert att fungera bättre.
 
;D
 
Är nog rätt mycket som kan ha gått fel, men en idé är att om det är en gammal mekaniskt programmerad tvättmaskin så kan det vara att nån pigg från programvredet gått av.

Mina föräldrars tvättmaskin fick fnatt för en 10 år sen, visade sig vara just en pigg i programfredet som gått av å då limmade min far på en liten träbit(?) istället för piggen å efter det så fungerade den fint och gör det än i dag.

Om du vågar så kan du ju skruva isär den å kolla om programvredet ser helt ut :)
 
tar den in rätt mängd vatten?
värmer den eller den går bara förbi huvudtvätten?
gå det att köra ett centrifugprogram?
när den har tuggat igenom alla programen tömmer den?


rita o berätta
micke
 
El_-micke skrev:
tar den in rätt mängd vatten?
- Ja.
värmer den eller den går bara förbi huvudtvätten?
- Ja, men precis innan den ska tömma börjar programvredet att gå runt och det stannar inte förrän man trycker på avstängningsknappen.
gå det att köra ett centrifugprogram?
- Ja, men när det är klart måste jag trycka på stoppknappen. Annars börjar den ta in vatten och "vill" börja tvätta igen.
när den har tuggat igenom alla programen tömmer den?
- Den tömmer och börjar sen fylla igen. >:( Jädrans maskin! >:(
 
om du lyfter locket till maskinen sitter där en givare(en rund dosa med ett gäng trådar och en eller två slangar)lossa slangarna en i taget vid nivåvakten å blås i slangen ,,,,tryckluft,cyckelpump etc..montera tillbaka slangen/arna å test kör.....kör nån tvätt på 90grader då å då.......dagens kompakt tvättmedel har svårt att lösas upp helt vid låga temperaturer,,,,,sätter igen precis överallt
testa å se om det hjälper
micke
 
:D Tack El_-micke! Känner igen din teori, men tyar inte blåsa ikväll och kompressorn har gått och lagt sig. ;)
 
Köper man inte en BOSCH får man faktiskt skylla sig själv.  

Tanken har inte slagit mig förrren nu, men jag har fanimej Bosch både i köket, tvättstugan och i snickarverkstaden. Och i bilen....


Edit: rättar stavfel, har slagit mig såinihelvete på fingret så jag kan inte skriva på tagnetbrdent.
 
MathiasS skrev:
Edit: rättar stavfel, har slagit mig såinihelvete på fingret så jag kan inte skriva på tagnetbrdent.
8) Så går det när man har BOSCH i snickarverkstaden. ::) ;D
 
Immobil skrev:
8) Så går det när man har BOSCH i snickarverkstaden. ::)  ;D
Näe det var med en såndär 20oz hammarjäkel. Inte en bosch och det var väl det som var felet...
 
Du menar att en Bosch hade gjort jobbet såpass ordentligt att du inte behövt bekymra dig om andra smärtor än möjligtvis fantomsmärta? ;)
 
MathiasS skrev:
Köper man inte en BOSCH får man faktiskt skylla sig själv.
8) Hotade Whirlpoolen nu i helgen, med att den skulle ersättas av en Bosch . :surprised: Sedan dess funkar den igen. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.