Ryktas om att det spikas för hand på Trivselhus nu, då deras leasade spikpistoler har blivit hämtade av leverantören p.g.a utebliven betalning....
 
Har hört det med grannen som bygger brevid oss. Trivselhus är på konken. Har ej betalat underleverantörerna vilket ger problem med att få saker från dessa.

Blir sne av detta, hur kortsiktig är denna branch?? Skulle satsa på bygge i egen regi, speciellt i dessa tider.
 
Har ingen aning om vad som hänt på Trivselhus senaste året, men kan det verkligen stämma att de är nära KK? 2005 - 2007 hade de i alla fall bra och stabila resultat.
http://www.allabolag.se/5564022977
 
Hej! Vårt trivselhus (greenline 780) blev färdigt för 3 mån sedan, vi märkte inte av några lev.problem el. dyl.
Har även kompisar som är halvägs färdiga med sina trivsel hus, de har inte heller märkt några problem så man kan nog anta/hoppas att ryktet bara är just ett rykte. Sen kanske en ny ägare inte nödvändigtvis betyder att det blir sämre? Klart värre om de är på obestånd.
 
Jag gjorde en kreditkoll på dem och de verkar ha en stabil ekonomi - i varje fall fram till 2008-11-17.

3 Normal risk
Riskprognos
1,29 %
Branschmedian
0,70 %

Riskinformation
per
2008-11-17

Ekonomi (2007)
Nettoomsättning 742 997 Tkr
Resultat efter finansnetto 53 792 Tkr
Aktiekapital 1 200 Tkr
Avkastning totalt kapital 20 %
Kassalikviditet 72 %
Soliditet 14 %
Antal anställda 253 anst
Andel förbrukat AK 0 %
 
hmmm.. pratade precis med en fd anställd på trivselhus..

han nämnde att det inte går så bra för dem just nu!
-i december sålde de 6 hus !
-schneker vill inte leverara åt dem längre då de itne vet im de får betalt av TS
 
Suck, Trivselhus var en av husleverantörerna som vi hade som alternativ till vår nyinköpta tomt. Lika bra att lägga dem på hyllan antar jag... Skall kanske vara glad att vi ej kom längre med dem innan man fick information om försäljningen.
 
satt ikväll på en väns kontor och löste världsproblem,läste där tidningen justitia.
där hade t-h 4 st,olika betalnings anmärkningar sedan 1.12 på hela 3,947,544.
jag tycker synd om dessa arbetare på t-h som säkert har oroliga nätter nu,synd att detta sker dom gör fina men dyra hus.
 
när jag kollade nogrannare så hade även ,smålandsvillan,hjältevadshus,götenehus,lb hus anebyhus ,myresjöhus , m,m småpengar i skuld hos fogden i dec -08 allt mellan 5.000-40.000
 
Då vi planerar att bygga ett TH så gjorde jag en koll hos kronofogden och de har per 090114 enbart en skuld på 300kr hos KF a vseende en egenavgift tror jag. De var dock sena med sina skatter i dec 08 på ca 3 MSEK men de betalades in senare i dec.

Jag tror att det finns fler bolag som just nu håller på att minska sina kostnader då efterfrågan på deras produkter minskar.
 
min firma skulle inte köpa eller sälja prodikter från ett företag som inte fixar skatte,för skatten är det sista ett företag missar.
fordrings ägare kan man skjuta upp,men inte skattmasen,dom agerar kvickt nämligen.
 
Kassalikviditet på 72% enligt upplysningen som Elias hade gjort här ovan är absolut inte ett tecken på stabil ekonomi, utan snarare ett akut likviditetsproblem. Det innebär i praktiken att de vid tillfället för upplysningen inte hade tillräckligt med pengar för att kunna betala sina kortfristiga skulder, inklusive löner. Soliditeten på 14% talar också för att de antagligen går med förlust och har gjort det en tid. Inte alls siffror som talar för en stabil ekonomi enligt mig. Om det dessutom stämmer att de inte har fått in sina skatter i tid på sistone så är det ju bara en bekräftelse på att de har akuta problem.

Känns trist när man sitter i ett trivselhus, en anledning att ha ett nytt hus är ju just garantier och "support".
 
kollade justitia idag igen,dom har 2 nya anmärkningar under januari.
totalt 40.000 tillsamans.
tycker det är synd på ett så fint företag,dom har snygga hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.