Är i full fart med mitt fiskarhedenvillan. Har hållt på sedan v 18. Grund och stomresning av huset samt all el är lejt, resten gör vi själva.

Det har gått över förväntan bra, men nu börjar man bli oerhört stressad. Har precis sagt upp lägenheten och flyttar in 1 oktober....hur ska man hinna?!? Dessutom arbetar jag inte längre heltid på huset utan bara kvällar och helger.

Jag har bestämt mig för att leja bort spackling, innemålning och tapetsering för att få ett bra resultat på det arbetet, med min stress så lär det inte bli bra! De kommer vecka 35 och jag har hela övervåningen kvar att sätta spån och gips i! AAARRGH!

Ville bara skriva av mig paniken lite grann...fler som känner igen sig?
 
Skulle tro det. Lugn och fin bara.. ;)
 
Se bara till att skruva dit gipsen ordentligt - inga ojämnheter... min man är målare (eller, tjae fd målare iaf) och jag vet hur han kunde komma hem och svära på "folk som tror att dom kan själva och så får man istället spackla 17 ggr till och så är tids-schemat sprucket"...ja.Du förstår. ;)
Förresten, vilket hus är det? Vi har byggt "Orren". Jättefint, men det tog tid innan vi kunde flytta in...
 
Vi bygger ett "modifierat" Svanen. Har gjort en 9 m2 utbyggnad i vardagsrummet med stora fönster och helt ändrat planlösning...

Hälsa gubben att vi gör vårt bästa med gipsen! ;D
 
Coolt! :) Vi ritade också om en hel del. Man vill ju lixom ha det lite skräddarsytt när man nu äntligen bygger så att säga...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.