Letar efter badrumsmöbler och allt jag kan hitta är vägghängda med ett stort mellanrum mellan golv och möbel. (tänker främst på handfatet nu) Och vi då som har avloppet precis under så blir ju inte detta snyggt för fem öre.

Har jag missat nått eller letar jag på fel ställen?
 
V
Numera finns det kina import då kan badrumsmöblen se hur som helst. Det enda nackdelen är att man vet inte alltid om möblerna är verkligen gjorda för badrum.
 
okej..
finns det några smarta lösningar eller knep för att dölja mellanrummet mellan komod och golv? Möbeln vi kollat på lämnar ett 32cm mellanrum.
 
I princip är alla badrumsmöbler vägghängda. Det finns undantag, men ska man ha vatten och avlopp fast är vägghängt att föredra. Ibland ser det ut som om vissa möbler står på golvet men oftast är det frågan om stödben i framkant. Om du inte ska ligga på golvet och kika på avloppsröret så syns det inte i dagligt användande.
 
Jag har köpt från "skånska byggvaror" och de är jag nöjd med! (Combi i ek)

Avståndet golv - möbel är 20-23 cm. Vägghängt = justerbart
 
Kolla in bygghemma.se, är en del rea där just nu på badrumsmöbler dels 20% på hafas sortiment men upp till 50% på vissa utvalda möbler ifrån olika lev.

Beställde en så´n här igår, iof vägghängd möbel inkl. spegel med över och underbelysning + 230V uttag http://www.smartstep.se/shopimages/367315/f.jpg
 
Vi har Hafa Passion Square som är vägghängd och vi har också avloppet i golvet. Var lite orolig för hur väl det skulle synas, men i vårt badrum får man näst intill lägga sig på golvet för att man ska se det. Det beror nog lite på placeringen av möbeln.
 
Om du är intresserad av Hafa ska du förresten kolla in http://www.hafaoutlet.se

Vi köpte dumt nog vår Hafa duschkabin (ändå med 20% rabatt på bygghemma.se) för att sedan upptäcka att den var 3500 kr billigare på Hafaoutlet. De har mer grejor i affären än på nätet. Vi köpte Passion Square där och åkte 30 mil för att hämta. Det blev ändå flera tusen billigare än billigaste nätbutiken vi hittat.
 
Har exakt samma problem som trådstartaren. Tycker det låter väldigt fult att ha ett vägghängt skåp där rören kommer underifrån. Någon som kan visa bild på hur det?kan se ut. Puffar och söker fler tips där man ev kan hitta skåp med golvsockel. Det där någon skrev om Kina import kan någon utveckla! Vet ej var jag ska leta!
 
Kalle_ada: Ungefär hur långt är det mellan skåp och golv? Ser jättefint ut.
 
Där ser man..är väl som det brukar vara när man beställt något som man tror att man fyndat :)

hafaoutlet hade ju riktigt bra priser tycker jag, iof så var det samma pris där som på bygghemma.se på möbeln jag beställde men det fanns andra modeller med spegelskåp som var billigare, nåja funderar väl på ett högsåp samt en dushhörna med framöver...

Har väl iof tänkt lite på avloppet med men eftersom badrummet är så smalt (1,5m) så tror jag att man måste krypa för att se nått rör, skåpet ska ju bara upp ca 20-23cm ifrån golv med för jag utgår ifrån att höden på skåpen är standard?
 
byggar44-Tack! Det är ca 34 cm från skåpet ner till golvet. Rummet är 232 cm brett och jag ser som sagt inte rören.
 
köp en handfat som monteras på en pellare :) ....det täcker alla rör
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.