Ska bygga ett hus på 70 kvm med källare.

Har fått informationen att det räcker med golvvärme i plattan i källaren för att värma upp hela huset eftersom värmen stiger.

Eftersom vi ska ha en inredd källare så kan detaa skapa problem.

En tanke jag har fått är att om man endast har värmen i källaren så kommer det ju alltid vara varmare där nere.

Tänker jag fel?
 
lassemajja skrev:
Har fått informationen att det räcker med golvvärme i plattan i källaren för att värma upp hela huset eftersom värmen stiger.
:surprised: Jag betvivlar starkt att det skulle funka. :-/ Vem har gett dig denna info? ???
 
när jag kollade på att ev bygga nytt så sa säljaren det på Trivselhus.. att det enbart behövdes Golv värme i plattan (ingen källare då) det skulle även värma övervåningen efter som värmen stiger..

Dock så ingick det el elemet i varje rum på övervåningen men det var till för nödfall.. eller vid extrem kyla utomhus..

Sen om det funkar så eller ej vette gudarna då jag köpte Ett gammalt hus i stället å där funkar det inte så ;)
 
Jag har byggt ett tvåplanshus från Sjödalshus med golvvärme i plattan och vattenradiatorer på övervåningen.
Utan radiatorerna på övervåningen skulle det bli kallt vid minusgrader ute.
Det behövs inte mycket värme på radiatorerna för att hålla värmen men lite.
 
A
Jag skulle aldrig gå med på det, om du inte ska ha en MYCKET öppen planlösning och inga dörrar inne att stänga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.