Hej!

Har försökt googla mig runt i världen efter ett svar utan att lyckats!

Vi ska snart totalrenovera vårt badrum och jag har fått för mig att jag vill bygga upp golvet under det ställe som vi vill placera badkaret samt duschen. Har sett massa snygga badrumsmiljöer från olika kataloger men frågan lyder.....

Hur bygger man upp ett sådant podium och av vilket material? Man vill ju gärna att det ska bli tätt beträffande tätskikt. Har tänkt att podiumet ska vara ca 15-20 cm.

Ha det bäst
/C
 
Hej!

Jag vet att det finns en typ av frigolit som man kan bygga upp med, även hela dusch utrymmen.
De finns en hel katalog med olika bygg klossar.
De ska gå att belasta väldigt mycket mm.

Nu kommer jag inte ihåg vad de heter men du kan ringa till återförsäljaren i Nyköping 0155-28 41 42 Nyköpings kök & kakelbutik

Lycka till!
 
Ja vist...Dessa kanske kan va något.
 
Hej

Hos oss gjorde murarna/plattsättarna en form av trä. Denna fylldes sedan med lecakulor och flytspackel . Kanterna (där formen suttit) putsades innan tätskikt applicerades. Vår höjning är ca 15 cm. Bifogar en bild.

Denna lösning kanske är knepig att göra själv då jag vet att det krävdes ett visst tjocklek på spacklet för att den skulle hålla etc. - fråga någon ...!
 
  • importerat 20081215 148.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Även jag har lust att höja upp badkaret. Tänk vad mysigt att ligga där och titta ut genom fönstret över taken ner mot hamnen. :)
 
Tack så jättemycket för alla suveräna svar! Vi har fått ett uppslag nu en mängd olika lösningar! Lovar att återkomma med resultat och tillhörande bilder!

Mvh
Christina
 
Man kan blanda en så kallad "sluring" (väldigt vattnigt blandad cement) för att hälla över lecakulorna. Då blir allt som en kaka. Sen kan man gjuta på detta.
Man kan även bygga upp med EPS.
Eller varför inte golvspån och golvgips?
 
Hej!

Har samma tanke men funderar på om det är går att mura upp med lecablock för upphöjningen?

Mvh Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.