Nån som vet vart man kan hitta detta? Alla ställen jag kollat har juh bara 60 eller 61 cm skivor.
 
I princip alla skivor avsedda för skrivbord är ju 80cm djupa. T.ex. IKEA:s.

Det ser ut som om du endast kollat in bänkskivor till kök? Du skriver iofs inget om vilken längd du är ute efter. Är det så att du ska ha ett ovanligt långt skrivbord och inte hittar tillräckligt långa skrivbordsskivor för ändamålet?
 
Det jag har kollat är på dom lokala ställena, Cheapy, Bauhaus osv..... IKEA hade jag inte tänkt på. :)

Ska göra ett skrivbord som är 145x80 cm och på en sida ska bänkskivan övergå i ett ben så jag behöver 145 + ca 75 cm.
 
Aha ! ... ikea.se/vika..... får nog bli nåt enkelt därifrån....tackar för tipset.
 
Eller Rusta, de har ekskivor, både 80 och 90 cm breda, 160 alt 180 långa för en väldigt billig penning. Spana in deras hemsida, sök på ordet skiva. Vi har köpt där både till barnens skrivbord och till extra säkerhets-stabilisering under granitskivan i köksön. Kolla dock att skivan är rätvinklig, det kan vara lite si och så med det. Syns inte förrän man kollar med vinkelhake...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.