Jag undrar om någon provat typ Viking larm (trådlöst GSM-larm) finns för 1500-3000kr
 
vad ska lamrmet göra ? ska den skydda något?
 
Ja jag har tänk bevaka ett garage och ett föråd ev källare, min tanke är att om jag får någon oinbjuden gäst skall "larmet" skicka ett SMS eller ringa upp mej.
Vad kan man mera begära av ett larm???
 
då duger det nog.

För dom pengarna så.

Larm är igentligen inge High-Tec.

Kan du köpa till separat knappsats? för att "gömma" centralenheten lite.
 
el_richard skrev:
då duger det nog.

För dom pengarna så.

Larm är igentligen inge High-Tec.

Kan du köpa till separat knappsats? för att "gömma" centralenheten lite.
Japp det går att köpa knappsats till den.

Vad menar du med att "Larmet är igentligen ingen High-Tec" vad skiljer på ett sådant?

Trådlöst 430Mhz bra eller dåligt??
 
Har du värme i garaget/förrådet/källare?
Tänk på att de trådlösa detektorerna brukar kunna bli lite ledsna vid köldknäppar annars.

Jag har dock ett DSC hybrid (d.v.s. både trådbundet och trådlöst) ute på landet och det har fungerat förvånansvärt bra även i kalla utrymmen som t.ex. sjöboden där det i princip blåser rätt igenom. Bara man byter batteier ofta och det är torrt så brukar det fungera.
 
KTM skrev:
Japp det går att köpa knappsats till den.

Vad menar du med att "Larmet är igentligen ingen High-Tec" vad skiljer på ett sådant?

Trådlöst 430Mhz bra eller dåligt??
Hej

Jag skrev "Larm är igentligen inge High-Tec".

Jag menade larm i sin helhet. Ett larm får en siren att låta när en tråd bryts.

Typ som kupelampan i bilen.
 
el_richard skrev:
Hej

Jag skrev "Larm är igentligen inge High-Tec".

Jag menade larm i sin helhet. Ett larm får en siren att låta när en tråd bryts.

Typ som kupelampan i bilen.
Ok då fattar jag

Är det inte flera som har råd och tips när man skall köpa billigt larm:confused:
 
Hej du...

När jag flyttade in i större kåk för dryga ett år sen letade jag efter ett nytt larm. I förra huset hade jag ett larm från Trygga Hem som funkade bra och fick bra hjälp från dem. Efter MÅNGA timmars sökande på Internet så var jag på väg att köpa ett till larm från dem då jag "ramlade" in på www.sakergrossist.se och de hade precis samma larm som Trygga Hem men 25% billigare.
Jag beställde från Säker Grossist och fick ett samtal från en kille där som sa att deras larm var slut och undrade om det gick bra att de skickade ett larm från Trygga Hem istället, för samma pris.....

I somras beställde ytterligare två detektorer från Säker Grossist och återigen kom det grejor från Trygga Hem..:confused:

Är det nån som vet kopplingen mellan dessa två företag?? Min känsla är att Säker Grossist ägs av Trygga Hem men marknadsför sig mot andra kunder, 25% billigare?!?!?!?!?
 
kolla adresserna, Samma adress.....
Saxat från bägges hemsidor


RETUR

Returer skickas till: Säker Grossist, Orrvägen 26, 191 27 Sollentuna. Var vänlig och informera oss via epost hur ni önskar att återbetalningen skalll hanteras om det handlar om ett öppet köp.


Trygga Hem huvudkontor:
Besöksadress: Orrvägen 26-28, A1 192 55 Sollentuna
Postadress: Box 779, 191 27 Sollentuna
 
Dom priser som ges hos Säker Grossist är samma pris som Trygga Hem ger om man är med i tex Villaägarföreningen.
I UK finns också ett företag som har samma larm...där det meste (förutom rökdetektorarne) är väsentligt billigare http://www.securitywarehouse.co.uk/c...oducts_id=1660 .
Nackdelen är dock att du inte får några dekaler (som enl. mitt tycke är det viktigaste för att förebygga inbrott) med...men kan du fixa dessa på annat sätt så....

FLKR
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.