Jag skall byta träfastad på ett hus, lägga om tak, byta fasad på ett stall, lägga 160kvm golv på en loge.

Så jag har funderat på en spikpistol. Är det värt pengarna?

Om i så fall, vilken skall man ha. Gas driven eller tryckluft.

N
 
Värt pengarna tycker jag nog, jag hade kört lågprispicka från biltema, då jag har kompressor,
Har pickan också förresten, och Senco, Gunnebo och en som heter Bex, har någon från Jula också, alla funkar bra...
 
du kommer spara massor med tid med pickan,med det gedigna schemat behöver du tiden till en kall öl
 
Håller på och spikar ihop mitt garage (~80m2 + övervåning), och är glad att jag handlade spikpistol innan jag körde igång. :)
Mitt val föll på en Hitachi NR90GR från USA, den har funkat fint fram till alldeles nyligen då den sprack i höljet, pratade med en säljare på Hedins som sa att man skulle akta sig för att använda gaspistolerna ute i kyla, vet nu inte om det för att gasmodellerna är plastigare än de luftdrivna..
Spikar nu vidare med en låna Biltemapistol (50-90mm) som funkar över förväntan höll ja på att skriva ;)
Gas är klart smidigt så länge det funkar som det är tänkt, lite frustrerande när gasen är slut och det är lördag/söndag och ingen affär öppen, men det går ju att lösa genom att ha nån behållare på lager.
Jag skulle kunna tänka mig investera i en gasdriven dyckertpistol för listning/innespikning på sikt.

Men smaken är som.. men utan tvekan skulle ja påstå att det är värt att handla en spikpistol, vilken modell du än beslutar dig för. :)
 
Det är bara att handla. Jag köpte denna
http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=6803&Grp=&n=10&KundeID=

Just nu på kampanj. Den har funkat precis hur bra som helst. Innan jag köpte så körde jag med snickarens proffsvariant och jag kan inte se att den skulle vara bättre på något vis. Så mina 5-ören ligger på att du handlar en sådan som i länken och provar först. Klart det är smidigare med en kolsyremaskin då man slipper slangen men de billiga maskinerna görs inte med kolsyra....än.

Lycka till
 
'butan' om ja inte minns fel, och inte kolsyra ;)
 
Jag får ta en tur till Harald i morgon och handla en sådan. Så får vi se sen hur bra den fungerar...

/N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.