Hallå,
Jag har kört med alco skarvspackel och pappersremsa. Har funka hyfsat, har fått på en del ställen bubblor.

1. Hur fixar jag till bubblorna på snyggast sätt? rakblad?

2. Jag tänkte köra en sista gång med lätt handspackel med en 30cm spackelspade. Hur mycket kör ni på vardera sida för att det ska bli snyggt? Ska måla sen.

/ tw
 
1. Håller precis på själv också. Med samma remsor. Vi har sett att det fungerar bättre om man limmar fast remsorna med papplim först, istället för att endast fästa dem i spackel. Då ville det lätt bli bubblor. Hur man kommer till rätta med det i efterhand är jag också nyfiken på att höra. Dock blev det näst intill inga bubblor med lim...

2. På sidan om fasningen i gipsskivorna, behöver du bara spackel om det krävs...hur jag nu ska förklara det. Lägg på med en bred spackelspade, med lätt hand, det ska ju inte vara något överflöd då blir det ojämnt. Spackla och slipa i flera omgångar (minst 3?) och kolla av med en bredspackelspade som du håller mot väggen, så ser du om det fyllt upp rätt. Hur resultatet blir ser man bäst när färgen kommer på. Vi har då bättrat på spacklet efter första målningen, när det handlat om att måla direkt på gipset.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.