Status
Tråden går ej att kommentera.
Vill bara upplysa er om att i många fall, även om inte alltid, ska isolering avlägsnas på tändtråden. Gör gärna en ockulärbesiktning innan användning, och förvara materialet torrt så länge som möjligt.
Tänk även på grannar och annat i din närhet, men framför allt, skjut med förnuft.

Gott nytt år på er alla!
 
Efter att ha läst texten ungefär 5 ggr så förstod jag att du förmodligen måste mena nyårraketer. Tänkte först på tändtråd i installationer.
Var det meningen att skapa lite förvirring? :)

Gott nytt år!
 
Redigerat:
det viktigaste av allt, ta hänsyn till husdjur! åk ut till nån skogsdunge och skjut istället för mitt i villaområdet. jag lovar er det är inte kul att vara hund idag...
Gott nytt år, eller kanske Grått nytt hår?
 
Som sagt, gott nytt år! ;)
 
Tändtråd.....hehe... läste ochså igenom den fast bara 3ggr.
Nä.. nu börjar nyårsspriten bli klar i garaget.....Den skall väl inte lagras????
 
En del anser det vara färskvara och bör konsumeras direkt med resultated att de mår som om färskvaran var för gammal.

Protte

Tänkte först att det var det vanliga, vilken färg, och sedan oisolerad, vilket pucko. Det hela kommer nog från någon automatisk översättning som inte vet vad stubin är.
 
Har du säkrat upp garaget för att koka nyårsdrickat ? Eller har du anpassat destileringsapparatens vämeplatta efter säkringsstorlek ?
 
kjellman skrev:
Nä.. nu börjar nyårsspriten bli klar i garaget.....Den skall väl inte lagras????
:rolleyes: Jag förutsätter att en behörig installatör har utfört inkopplingen. :cool:

Betvivlar att SKF har passande lager till denna modell. :D

Gott Nytt År!
 
prototypen skrev:
Det hela kommer nog från någon automatisk översättning som inte vet vad stubin är.
Det var nog vad de kallade det i kina där de tillverkas. Såg förövrigt att det nu säljs elektriska tändanordningar för konsumentbruk. Får nog införskaffa det till nästa år så passar det ju ännu bättre i forumet.
Lustigt ändå med Kina. Vi tar ju otroligt mycket från dem redan nu, tror ni vi kommer ta efter fler traditioner från dem? Såsom att skjuta fyrverkerier dygnet runt (ja även på dagen) året om? (Hundproblemet löste de ju också, men det kanske är nån som ska äta kinamat ikväll så jag tar inte upp hur.)
 
DjAlbert skrev:
Har du säkrat upp garaget för att koka nyårsdrickat ? Eller har du anpassat destileringsapparatens vämeplatta efter säkringsstorlek ?
Jag kör det i en acctank.....12kw elpatron....tjuvkopplat så klart....
:cool:
 
kjellman skrev:
Jag kör det i en acctank.....12kw elpatron....tjuvkopplat så klart....
:cool:
acctank? ingen dum ide... hade 2 st på 1000 l st som jag gav till min bra-o-ha-samlande granne nyligen. Undrar om han använder dem... Kan vara passande inför sommarens poolsäsong. Mitt nyårslöfte blir att år 2009 hålla en j-vla massa poolpartyn oavsett vad vädrets makter tycker
 
Mikael_L
Bjurran skrev:
acctank? ingen dum ide... hade 2 st på 1000 l st som jag gav till min bra-o-ha-samlande granne nyligen. Undrar om han använder dem...
Vem vet, du kanske blir bjuden på en hejdundrandes spritfest, vad det lider ... :)

Nu passar jag också på och önskar er alla :
Ett gott slut !
Och ett ännu bättre nytt år !!!
 
Hoppas firandet gick väl. Gott nytt år!
 
Efterssom det mesta avisolerandet av tändtrådar bör vara aöver nu. Så stänger jag tråden.

Gott nytt år!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.