Någon som köpt Pacto-toan? Har sneglat på den bra länge nu...
 
*BUMP* Ingen?
 
Så, då har jag äntligen köpt en Pacto!
 
Hej,
Jag har också tittat på Pacto och tycker den verkar utmärkt.
Lite undrande angående förbrukning av folie och rörlig kostnad.
Om någon som läser detta har erfarenhet så är även jag intresserad av denna info.
/Claes
 
Hittat på nätet:

5. Torrspolning
Latrin och urin hamnar i små komposterbara påsar av majsstärkelse. Vid varje toalettbesök dras en ny påse fram, försluts och faller ner i en behållare.

+ Besökaren möts av en ren toalettskål, tillsluten i botten. Funkar även vid elavbrott, ny påse matas fram med hjälp av fotpedal. Behållaren behöver inte stå uppvärmt. Tömning i latrinkomposten är inte lika kräkframkallande när innehållet är paketerat.
– Behållaren måste tömmas ungefär en gång i veckan. Kan bli blött vid efterkomposteringen om det är mycket urin i påsarna. Kompostpåsar kostar cirka 1:90 per besök.

Exempel: Pacto från Danfo, pris 5 200 kronor.

Mvh
Bitto
 
Jo,
Är medveten om allt detta men det vore intressant att höra från någon som har praktisk erfarenhet av denna toalett.

/Clbj
 
Jag har en Pacto sedan 1 år tillbaka. Är helnöjd. Ingen lukt och hur enkel som helst att tömma. Jag har tömningen utomhus, allt åker ut genom ett hål i golvet.
 
Hej

Är det någon som vet var man köper Pacto toan och vad den kostar?

Anders
 
Pacto kostar c:a 5000 kr på K-Rauta
 
Det är nog inget problem om man tömmer varje vecka eller var fjortonde dag. Men vänta inte med tömningen i två månader. Det gjorde vi. Klämma för näsan är då att rekommendera.

Pacton stod i en stuga vi nyss köpt och den har fungerat utmärkt i minst 10 år enl. tidigare ägare.
 
Oj... 2 månader... Ja då förstår jag att det luktar. MINST 1 gång i veckan vill jag tömma, kanske t.o.m. oftare när det är sommar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.