Träig snickare skrev:
Men vi ( staten) har ju så mycket pengar. Så vi kan väll få en av staten.
hmmmmmm....hur många sympatisörer måste man ha för att få starta ett parti??

Om jag skulle starta verktygspartiet o gå till val med att alla ska får en Festool sänksåg i julklapp.....kan man nå 4%-spärren?
 
JA JA JA Jag vill vara med. Kan inte jag få bli finasminister. då kan jag ge små bidrag till alla , som en festool till alla.Stora som små, gamla som unga. Vad lyckliga alla ska bli.
 
Träig snickare skrev:
JA JA JA Jag vill vara med. Kan inte jag få bli finasminister. då kan jag ge små bidrag till alla , som en festool till alla.Stora som små, gamla som unga. Vad lyckliga alla ska bli.
Är du helt säker på att den posten är så attraktiv? Festos prispolitik brukar diskuteras ganska friskt här på forumet, och en tuffare förhandlingspart får man nog leta efter. Man kan undra om ens de ca 400.000 sänksågar som krävs för att muta in sig hos 4% av befolkningen skulle leda till någon form av rabatt... ;)
 
Kanske IKEA kunde utveckla konceptet ytterligare. Istf en Billy i platt paket kunde dom sälja en spånskiva o en färgpyts och istf insexnyckeln slänga med en sänksåg istället.....
 
Ja Festool åt alla. Det ska alla ha. Men först ett parti. Vilka är med. Jag tror att än så länge är vi nog hela två personer. Vi får göra en plan hur vi ska köpa hela Festool fabriken när vi blir dom som som ska styra sverige.
 
Jag vill bli justitieminister alt migrationsminister så man på något vis kan stoppa falsk märkta maskiner och billiga skräp maskiner
 
Tre, jag kan offra min röst =)
 
Jag tror migrationsministern ska jobba för att göra tillbehören kompatible mellan olika verktygsmärken.

Infrastruktursministern skall se till så att alla har tillgång till äkta bredband och tryckluft utan vrålande kompressorer.

En konkurrensminister skall se till att vår priser hamnar på samma nivå som i UK o US

Många positioner att tillsätta........


Men innan detta blir verklighet vill jag ändå Cirkla rakt!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.