P
Försöker leta här på forumet efter 'dwg editorer' etc men sök funktionen verkar helt havererat....

Jag har planritningar från arkitekten i dwg format
Letar efter ett program där jag skulle kunna rita både lite 2D detaljer för bygge men även el-detaljer för elektriska dragningar.
Har hittat via google: EasyCAD (https://fastcad.com/x-ec7pr.html) och för el FastEl och EasyEl (http://www.pkdata.se/produkter/index.php) Skillnaden mellan FastEL/EasyEL har jag ingen aning om.
Den hemsidan har ingen jämförelse mellan dessa produkter.. (uruselt)
Ingen har priser.. IRRITERANDE!!!

Någon som har några kommentarer? kanske några fler tips?

(Litt sur på allt då sökning vägrar fungera och ingen på nätet vill skriva priser :mad:)
 
Google Sketchup är gratis och kan importera .dwg.-filer.
 
Pröva autodesk.se och ladda hem gratisversion för 30 dagar AutoCAD.
 
AutoSketch från Autodesk är rätt OK och kan läsa .DWG-filer. Och det är betydligt billigare än storebror AutoCad... kostar runt 3000:- + moms
Testa den först innan du börjar brottas med AutoCad
 
Jag har EasyEL. Där kan man rita både kretsscheman och planritningar.. kostar ca 12000kr + moms. Storebror FastEL kostar typ de dubbla.
 
Har också EasyEL. Mycket prisvärt. Rekommenderas!
 
P
Nu har jag provat lite olika.. Google är såå bökig och mina dwg filer vill det inte veta av
FastCAD/EasyCAD känns så rörig och konstig. Har inte ens lyckats få upp mina DWG filer heller.

AutoSketch ser bra ut. Tyvärr går det inte få prova programmet..

SCB skrev:
AutoSketch från Autodesk är rätt OK och kan läsa .DWG-filer. Och det är betydligt billigare än storebror AutoCad... kostar runt 3000:- + moms
Testa den först innan du börjar brottas med AutoCad
Var hittar du detta pris?
Det är ju halvt omöjligt att hitta någon som säljer AutoSketch. Dustin som är den enda har programmet på sin sida tar 4500 inkl moms. Löjligt pris för går man till den amerikanska sidan så kostar det $190 dollar men där får man inte handla om man inte har en amerikansk adress..
130% påslag tycker jag är rent löjligt....
 
Det var dustins pris ex moms jag skrev. Annars finns ju allt på eBay...
 
P
3000 + moms blir 3750... inte några 4500:- men i alla fall så är 4000 klart högre än dessa $190.. jag har hittat programmet i UK för ca £200 och då börjar vi snacka normalt. Att inte den svenska distrubitören (FutureCad) och andra försäljare har någon koll alls på omvärdens priser? Tror dom att man är dum i huvudet och tycker man ska betala 130% mer än andra och inte klaga? Och sen bara tycka att man ska köpa AutoCad LT för 20000:- (Som också säljs klart billigare i UK/EU)

Men nu är jag tveksam om programmet i huvudtaget....
Är det någon som har använt AutoSketch och modifierat DWG filer och inte tappat någon information???

Man kanske ska strunta i AutoDesk produkter i huvudtaget?
Dom kanske bara vill sälja sin AutoCAD licenser till ocker priser till någon som inte klagar
 
P
Är det någon som vet en websida någon annanstans (EU dock) än dustin här i Sverige som säljer AutoSketch 10? Har fått prisindikationer att programmet i UK kostar ca £200 dvs 2400.. Mer i min smak.
 
Jag har använt IMSI TurboCAD 15 för mina projekt. Har fungerat utmärkt att importera arkitektens och alla andra DXF/DWGer. Finns trial och Deluxe varianten kostar 129 USD.

www.turbocad.com
 
Här är ett med a-cad gränssnitt som är gratis att ladda ner för privat bruk, iof en "lite" version när den är gratis men bör vara tillräcklig för normal användning.
Välj External Mirror lite längre ner och spara för att ladda hem. (ca 91,5mb)

http://rbytes.net/software/progecad-smart-free-dwg-cad-review/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.