Xanthy
Hej har trappfuktion på 2 poliga brytare i köket som släcker och tänder taklampan och belysningen ovanör köksbordet.
Nu vill jag lägga till diskbänken med en trippelbrytre.Finns det ett knep för att kuna behålla trappfuktioen då till takbelysningen?
Vad jag vet finns det inga tre poliga trippelbrytare
 
Menar du att du har en dubbeltrapp från början?
 
Xanthy
JA det stämmer och vill nu buta ut den ena dubeltrappen till en trippel för att lägga till diskbänksbelysningen
 
Jag har aldrig hört talas om att någon sådan brytare finns (men jag är inte säker).

Håller du på att rusta eller? Har du väggarna öppna?
 
de blir nog till att lägga till en 1 polig brytare brevid dubbeltrappen och fixa det med en 2facksram eller liknande.
Tror inte det finns trippelbrytare med trapp funktion, det är ju 3*1 pol på dom. Men ska inte säg de med all säkerhet eftersom jag bara känner till ett par fabrikat.
 
Xanthy
Var inne på det med att sätta renoveringsdosa under och montera en brytare under.
Men om någon får nys om en trippelbrytare med trappfuktion får ni gärna höra av er man kan få nytta av det i framtiden om fler kommer på samma dumma idier som denna:D
 
Annars kan man ju kanske sätta en utbyggnadsram över apparatdosan och sätta t.ex. dubbeltrappen överst och en vanlig trapp under. Lite lättare, fast inte lika snyggt.
 
Xanthy
Jo jag tycker nog bättre med en dubel och en enkel .
Jag personligen tycker det blir grötigt med trippel blir smala att trycka på samt att dom kan spreta helt åt olika håll med trappfuktion.
Men men kunden har altid rätt nästan
 
Om de finns vill säga. :) Jag tvivlar på dess existens för att jag tror nog att det skulle bli väldigt många trådar till samma apparat. :)
 
Jag har aldrig sett en trippeltrapp. Det skulle bli hiskeligt många anslutningar på en sådan
 
M
Trippeltrapp finns ej, men du kan ju få funktionen ändå med 3X1-poliga tryckknappar och dosdimmerssssss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.