Hammars i Göteborg skyltar ofta på Blocket med begagnad isolering. Vågar man använda sånt eller finns det risk för lukter och fukt i dem? Enligt bilden så står de ju ute under presenning.

http://www.blocket.se/vi/15506487.htm?ca=15_s
 
Spontant känns ju inte priset som det är värt det. Ny ull kostar för mig inte mer än 40 spänn kvadraten för 95mm. Nytt är ju också alltid nytt. Gammal ull dammar också mer tycker jag.

Är det en stor yta kanske annars aldrig.

Går ju att ringa och fråga var isoleringen kommer ifrånoch på så sätt göra egna antaganden om lukter.
 
Jag vet inte, men priserna där är ju inte billigare än t.ex. Byggmax. Och jag har lite svårt att tänka mig att de kan påstå att kvaliteten är bättre. Inte ens om jag tittar på Beijer blir besparingen särskilt stor att köpa begagnat, kanske en femma per kvadratmeter.

Isolering i sig är ju så pass billigt att en stor del av priset är transport och lagerkostnader eftersom det är skrymmande, och det lär vara svårt att få någon större avkastning på att sälja det begagnat.
 
Tror dock att det finns en god prutmån på det. Men rent praktiskt, om man skulle få ett bra pris, finns det några risker?
 
Den största risken är väl att man får med sig några decenniers påverkan av det som skett i isoleringens närhet. Isolering från en färgfabrik är kanske inte så rolig en dag när det är varmt och det börjar lukta lacknafta i hela huset.
 
Sant.
Känns som en alldeles för stor risk.

Tack för input!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.