det står o4
 
M
04 är SIA
06 är privattelefoni

För att pt ska fungera så måste du programmera larmkoder och återställningskoder (320 - 3??)
 
Redigerat:
Kanon! nu ringer det inte längre..

Men jag får det inte att ringa när det larmar.
 
M
Bygga skrev:
Men jag får det inte att ringa när det larmar.

miss information skrev:
För att pt ska fungera så måste du programmera larmkoder och återställningskoder (320 - 3??)
Det är lite krångligt att ta här + att jag i stort sett aldrig programmerat med pt så jag är ingen fena på det heller. Hitta häftet är mitt tips. Det står långt bak hur du ska göra. Bilaga B eller liknande.
Eller kör pc-link.
 
M
Läs ditt PM --> Prova
 
Tackar, du har varit till jättestor hjälp!
 
M
Funkade det?
 
Ja , det verkar så jag håller på att testar lite...
 
M
Du kvitterar genom att hålla in 5:an ett par sekunder om jag inte minns fel.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Har varken pc-link eller installationsguide här så jag höftar fritt ur minnet :D
 
varför banned?
 
+1 ?
 
En dum fråga från mig som precis ska börja installera min DSC 1832 som köpts från Alarmsystemstore.com.
Var sätter man man första motståndet om man dubbellbalanserar ? I skåpet intill kretskortet ? Eller gömt någonstans längs kabeln ?

Mvh
 
i ir-detektor monterar man dessa.

Står i början på installations anvisningen hur du ska montera dessa.
 
Jag är i mot samtliga trådlösa/trådbundna larm som har centralen i knappsatsen. OM man inte monterar en extra manöverpanel/knappsats.

Batteribyten som blir bökiga och kostsamma, tillbehörena typ ir-det, magnetkontakt är svindyrt när det gäller trådlösasystem.

En vanlig tradionell IR-det kostar ca 200 kr, trådlöst 700-1000 kr.
 
Hej,

Det är trådbundet enbart jag ska dra i befintligt hus.
Lite meckigt men jag litar inte på trådlösa prylar, de har ju trots allt inget tråd....
Sedan vill jag ha balanserat även om det kanske är overkill i en villa. Motstånden följer ju med i kartongen så varför inte.

Det jag fortfarande inte förstår är om det på bilden rödmarkerade motståndet också ska ligga i IR-detektorn och alldeles intill magnetkontakten eller om det ska vara gömt längs kabeln eller i centralen.

Tack på förhand.
 
  • DSC-balansering.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.